Vaccinering avklarad!

Idag har vart en jobbig dag på många sätt. Morgonen började bra med en SUPERGLAD liten kille som tjöt av skratt i sängen när jag sa usch till honom :P Sen kl 13 skulle jag till diabetessköterskan, blev inte alls som jag tänkt mig, Avskyr att gå till läkare/sköterskor osv. Den här gillade jag dock, hon var lite äldre och supergullig! Så allt gick bra fram till vi fick provsvaren på mitt HbA1c-prov. Förra gången hade jag 14 vilket är ett bra värde, den här gången hade jag fruktansvärt höga 131. Så jag fick akuttid till läkare, medicin utskriven för endast 1464 kr :( Ska börja ta insulin på kvällen igen dessutom.
 
På torsdag ska hon ringa för att höra hur det går. Som extra bonus var Jesper helt jävla otröstlig där inne, han var övertrött och kunde inte somna hur jag än försökte så blev skrik och panik där inne sista 30 min. Ute i bilen kom tårarna. Sköterskan skulle skicka remiss till läkaren så jag skulle få komma dit och prata om en ev. lösning.
 
Var meningen att jag skulle fika med några ur föräldragruppen efteråt men det sket sig bra eftersom det tog lite mer än 30 min som jag hade tänkt mig, faktiskt 1 timme mer... Hann bara till Sveas för att säga hej ungefär. 
 
15.45 var det dags för bvc för lillen. Han har växt kan man säga! +4 cm på längden så nu är han 66 cm och har klättrat upp ett steg till på kurvan, nu ligger han på medellinjen. Vikten var som vanligt inte lika bra, gått upp 530 gram på en månad till 6090 gram så han ligger kvar på -2. 
 
Sen han föddes har han växt 19 cm på längden och gått upp 3640 gram. 
 
Sen var det dags för dem inte så efterlängtade sprutorna men det gick toppenbra! Lite gnäll efter första och sisådär 20 sekunder gråt efter andra. 1 min senare log och skrattade han :) Återstår att se om han blir lika dålig den här gången, förra hade han nästan 40 graders feber och var dålig i flera dagar efteråt.
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Marie

Önskar dig bättre dagar i livet! Kram

2012-12-11 @ 07:13:13
Postat av: Yohannas.se

Vilken goding du har!!!! Å du - när fick du diabetes???

Svar: Tack! Har haft högt blodsocker sen jag var ung men det blossade upp rejält när jag blev gravid så fick behandla med insulin 5 gånger om dagen. Nu är det här för att stanna :/
Madeleine Johansson

2012-12-12 @ 10:32:32 | URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

Åh men fyyyy :( Har du det i släkten kanske? Annars brukar ju grav.diabetes försvinna, stackars dej!!

Svar: Nej det finns inte i släkten heller, mycket handlar nog om livsstil. Lever bättre nu än vad jag gjorde för några år sen, de får man sota för nu!
Madeleine Johansson

2012-12-12 @ 13:25:33 | URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

Men då kanske kosten kan ändra ditt läge? :) :) Jag håller tummarna!!! :) :)

Svar: Kost och motion i stora lass så blir det lite bättre men behövs medicin för att det ska bli bra :) Barnvagnspromenader får det bli lite fler av, har ju ganska fina vägar att gå på här!
Madeleine Johansson

2012-12-12 @ 19:42:55 | URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

Jaaaa, fixar du!! Å lite gör mkt, tror jag! Å sen har du en stödmedicin bara! Heja dej!

2012-12-12 @ 21:00:00 | URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0