Han sitter!

Min lilla gosse kan sitta nu :D För två dagar sen försökte vi få honom att sitta men han klarade bara några sekunder innan han trillade åt sidan eller vek sig framåt. Så idag när jag satte honom på en matta satt han plötsligt rak och stadig! Klarar av att plocka upp leksaker både framför och på sidan för att sen resa upp ryggen igen.
 
Fortfarande får man ju hålla koll, han slänger sig ibland rakt bakåt. Men hur kul som helst!
 
Dagen spenderades hos en familj i föräldragruppen som bjöd på frukost. Vi blev 6 st ur gruppen tror jag. Superkul att se hur alla småttingar växer sig stora och starka! Vilken skillnad det är mot när alla var nyfödda. Nu har alla roliga ljud för sig, tränar på att sitta, stå och åla. Mindre roligt var det kanske att pulsa igenom 15 cm ny fin snö tvärs genom hela Kumla. Lämnade blodprov innan frukosten så gick från vårdcentralen tillsammans med två andra mammor + vagnar.
 
Förra veckan var vi till BVC för 6-månaderskollen. Vet inte alls hur hon mätte honom den här gången men han ska tydligen ha krympt 1 cm på den här månaden som gått... Så nu är han 65 cm lång igen. Vikten stannade på 6340 gram, dvs endast 250 gram upp sen 5 månader. Han följer dock sin kurva men läkaren ville att vi skulle mata mer.. Hur det ska gå till vet jag faktiskt inte, han äter 2 skålar gröt, några msk pure och 4-5 flaskor ala 210 ml ersättning/dag. Lite olja eller smör var bra om vi gav också. Själva läkarkollen gick bra, han klarade alla deras tester galant :)
 
Bjuder på en bildbomb från senaste dagarna! Nu ska jag göra min fortfarande vakna son sällskap i soffan, han spottar och fräser hos sin pappa....
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0