Vardagen är tillbaka

Nu är vi tillbaka till vanlig vardag igen, inte för att det är sån stor skillnad mot annars... Efter en natt med dålig sömn för min del, dom andra sov gott så försvann dagen i ett nafs. Sov till 11 först men hade sån huvudvärk att jag gav upp och la mig igen. Vid 14 kom samvetet ikapp mig och jag pallrade mig upp.
 
Jesper är nästan frisk. I fredags blev han riktigt dålig. Feber, hängig och ville inte äta. På torsdagen la vi honom kl 21, vaknade 22 igen och somnade om 23. Sen sov han med nån timme vaken tid här och var till kl 21 på fredagen. Totalt var han vaken i 5 timmar under ett dygn. Lagom till vi tänkte ringa sjukvårdsrådgivningen så piggnade han till och nu är han mer eller mindre som vanligt. Lite rosslig andning bara.
 
Igår blev han 6 månader gammal. Som vanligt var det ingen som brydde sig men vi firade med en bit digestivekex. Det mesta blev till deg som han smetade överallt. Väldigt rart. Bakade key limepaj på kvällen men allt gick åt helvete. Öppnade formen och då hade den fastnat lite så blev en lång spricka över hela. Sen skulle jag lägga upp en bit på tallrik. Lägligt nog glider den av stekspaden och hamnar upp och ned precis där springan mellan ugnen och köksbänken är = kladd mellan... Smaken var som den skulle iaf.
 
Nu tänkte jag ge mig på akvariumet. Lite alger på rutorna och dags att plocka bort flytväxter.
 
Bild på en nyvaken liten kille! Storlek 74 på kläderna :) Imorgon ska vi på 6 månaderskollen. Ska bli kul och se hur lång han är nu!
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0