Ännu en kusin född!

Idag på kvällen kom ännu en kusin till Jesper. En liten Adora tittade ut 18.54 i Skåne. För första gången i mitt liv kände jag ett bebissug. Innan Jesper kom har det mer vart ett: Roligtfördommenjagvillinteha typ.... Jesper är ju stora killen nu, fast han väger ju bara 3 kg mer än sin nya kusin :P Synd bara att tösen kommer vara 6 månader eller så innan vi får träffa henne!
 
Annars rullar vardagen på här hemma. Sjukhusbesök, bebisgos, laga mat, städa, baka osv. Inte alls helt fel men vardagen närmar sig med stormsteg. Meningen är att jag ska börja jobba 7 feb men nya arbetsledaren skulle ha ringt för 2½ vecka sen för att prata igenom allt men det har hon inte gjort. Visst att man kan glömma bort 1 dag men inte 16 dagar. Har dom inte alls planerat för att jag ska börja jobba igen? Känns som jag hellre är hemma än börjar jobba i kaos igen. Sista månaderna innan jag gick på föräldraledighet var en mardröm, oorganiserat till förbannelse, stress och jävligt otrevligt bemötande på kontoret hela tiden.
 
Idag har jag städat ganska många timmar, torkat fönster, tvättat, dammat alla ytor, städat soffan nogrannt och tagit golven. Plockat bort vissna blommor och flyttat om på andra. Blev faktiskt rent och snyggt!
 
Jesper har vart en handfull minst sagt. Grinig, klängig och hopplös att mata. Gröten spottade han lång väg på morgonen, ersättningen ska han inte äta liggande och inte mer än några klunkar åt gången. Och hjälpe mig om nån kommer in i köket när han äter, då ska det flörtas, skrattas och fräsas. Han sover nu sen några timmar tillbaka och det ska vi också göra snart. 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0