7 av 12 dagar avklarade

Om 4 dagar har jag jobbat en hel månad efter min 8 månader långa ledighet. Första månaden är alltid tuff. Trött, öm och supertorra händer. Just nu jobbar jag 12 dagar i rad eftersom jag fick helgtjänst lite oväntat. Handlar bara om 2-2½ timme/dag på helgen men förlorar min efterlängtade sovmorgon :( Har bara 5 dagar kvar lite drygt.
 
På torsdag ska jag upp redan 03 för att köra svärmors sambo till Skavsta flygplats. Tillbaka till Örebro runt 07.30 och då ska jag jobba till 12 sen har jag tagit ledigt resten av dagen. Kan bli intressant att se hur trött jag kommer vara på kvällen sen.
 
Förutom jobb har den helgen vart ganska ointressant. Handlade mat igår efter jobbet och idag blev det en lång promenad på lite över en timme i solskenet. Underbart! Hade med oss Astrid (valpen) men eftersom hon bara är 5½ månad så fick hon åka i vagnen en del. Men hon gick lite över halva rundan. Jesper sov halva och satt lugnt och kollade resten. Det var hans andra runda för dagen, hand farfar tog med honom på promenad på förmiddagen :)
 
Efter det har vi mest lekt, pussats och busat. Sen självklart ätit massor. Ungen äter minst varannan timme så blir en del ätande om dagarna. Idag klämde han i sig 1 smörgås + ersättning till frukost, en portion gröt till lunch, ½ banan + 1 litet päron till mellanmål, 2 plättar + ersättning till middag och ½ banan till på kvällen + ersättning innan han somnade för natten. Sen blir det 90 ml ersättning 2-3 gånger till under dagen :) Tar lite tid när han ska äta bitar själv men skönt att slippa all pure!
 
Älskar för övrigt att komma hem från jobbet på dagarna, Jesper blir SÅ glad när han ser mig. Skrattar, hoppar och vill upp direkt. Supermysigt!
 
Dags att gå och sova nu känner jag, sover i gästrummet numera eftersom lillen vaknar ett par gånger varje natt och lever rövare. Blir jättestörd och kan inte somna om direkt så blev bästa lösningen tills vidare. Bjuder på lite bilder :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0