Kort jobbdag

Var hemma nästan hela dagen idag med, gjorde ett jobb på strax över 1 timme bara. Skönt att få ta det lugnt. Imorgon ska jag tillbaka till jobbet. Hann med att handla mat idag på förmiddagen, skönt när det är ganska lugnt på maxi. Jesper höll sig vaken hela förmiddagen men när vi var klara med handlingen var han supertrött. Hängde i famnen och stirrade bara rakt fram :P
 
Kan lugnt säga att hans matglada jag är tillbaka. Skit va ungen äter! Vi matar inte med puré alls utan han får bitar enligt BLW-metoden. Funkar suveränt, behöver inte kladda med pure och framförallt vill jag inte servera nått äckligt gegg som jag inte kan med att smaka på. Köpt puré är bland det vidrigaste jag vet och vill inte mata mitt barn med det heller när han klarar av att mosa sönder bitar själv. Han får ersättning fritt, gröt 2 gånger om dagen med lite äppelmos eller liknande på. Resten plockar han i sig själv. Igår fick han dock ris och såsen från grytan vi åt med sked. Hela vindruvor och bitar av banan frossar han glatt på. Puffat ris, smörgåsrån och smörgåsbitar får han peta med när vi äter eller är i köket och fixar.
 
Dags att avrunda inlägget nu, lilleman börjar bli sur i gåstolen. 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0