Lilla bilen

Lämnade in bilen i onsdags kväll då den skulle fixas på torsdagen. Marcus hade praktik då så han skickade sms på eftermiddagen och skrev att bilen var klar. Vi hade ingen bil hemma så fick lite svårt att ta mig till Harbo, de är nästan 9 km. Is på vägen så moppe och cykel funkade inte. Så buss eller gå dit? Bussen kostar 40 kr. Inte värt! Så jag valde att gå.

9 km är ju ingen jättelång sträcka. På med koppel på Tim sen gick jag. Så långt har han aldrig gått förrut men han är såpass stor nu att det inte är nått problem, på normala promenader går vi 5-6 km. Många tycker det är åt helvete för mycket men han skulle riva huset om han inte fick gå på sina promenader.

Efter halva vägen var det mörkt med världens tjockaste dimma. Jag hade reflexväst och Tim reflex i halsbandet så vi syntes iaf av dom få bilar vi mötte. Jag tog inte stora vägen dit utan en annan lite längre. Hade inte vågat gå på stora. Dessutom kunde Tim gå lös hela vägen :) Han är fortfarande mörkrädd så han vågade inte gå in i skogen. Sen lämnar han inte den som går med honom mer än 5-6 meter. Fast de är ju bara mamma och jag som går med honom. Sen mamma fick diskbråcket har nästan bara jag gått med honom.

Iaf så tog det 1 ½ timme att gå. Väl framme där får jag veta att bilen inte är klar :( Leveransen av reservdelar funkade inte så dom hade fullt med bilar överallt som var halvklara. Kaos. Så vi fick ringa efter pappa som var påväg hem och be honom att hämta upp oss. Tim var trött och ville hälsa på alla :)

Kom hem sent utan min bil. Väntade på att dom skulle höra av sig på fredagen men inget. Sen vid 22.53 får jag ett sms om missat samtal  klockan 17.23 :O Hade telefonen på mig hela tiden så jag inte skulle missa ifall dom ringde och de va ingen som ringde heller :S Vafan lixom.

Så får ringa på måndag morgon.

Idag (lördag) har mamma, jag och Marcus bärt in ved. Sen blev det pizza på kvällen. Pappa var iväg och styckade lite grisar. Efter det har Marcus och jag spelat Test driver unlimited :) Nice spel. Nu spelar simon istället. Men ska ta över snart igen.

Bea och Lillan sover hos respektive pojkvän inatt, Lillan kommer hem imorn med sin kille och Bea kommer hem efter jobbet, så vid 00.10 bör hon vara hemma. Marcus är ute med kompisar och röjer.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0