Tidsbrist

Har inte haft tid att slå mig till ro och skriva nått inlägg här. Men nu är de rätt lugnt.

Har vart till Uppsala ons, tors och fre den här veckan ^^ Haha. Onsdags var det med Marcus. Åkte till Heby och hämtade honom sen åkte vi in till stan. Hämtade Bea som slutade jobbet 15.30. Åkte och köpte nya skor till Marcus, julklappar till några och lite annat skoj. Bland annat ett täcke till Tim :) Var hemma på kvällen.

Torsdag åkte mamma och jag in på förmiddagen, handlade julkappar, mat och lite annat. Fy fan vad pengarna rullade ;). Känns fint.... 7 affärer hann vi med. Kom hem innan pappa som jobbade. Himla skönt att han bara har 20 min till jobbet nu. Han hade min bil. Kom hem och då har han vart till Harbo och betalat reparationen och fått dom nya vinterdäcken ditsatta. 2800 kr för 4 nya vinterdäck, montering och balansering. Fin fint. Barum Nordpolaris är det. Verkar okej.

Fredagen bjöd på ännu en resa till Uppsala, skjusade Lillan till skolan 10.20. Sen åkte jag till bilbesiktningen. Körde drop-in för återkoll. Fick vänta 10 min sen blev det min tur. Fick en äldre man den här gången. Kollade ABS-lampan. Sen hissades bilen upp och alla däcken kollades. Mina nya fina däck med BRA mönsterdjup. Sen kollade han bromsröret som jag fick nedslag på förra gången....

Han hämtade en till gubbe som skulle kolla på den. Hörde tyvärr inte vad dom sa. Sen hissade han ner bilen och körde ut för att testa bromsarna. Parkerade bilen i hämthallen och kom in och utbrast: De var de snyggaste bromsrör vi har sätt på länge :D

Berättade lite kort om hur många som kommer in med egenhändigt gjorde slafsjobb som får ej godkänd igen ^^ Även bromsrör fixade på verkstad kan vara på gränsen. Men mitt var perfekt gjort! Snacka glad man blev då. Bromsvärdena var perfekta, lika på båda sidor och lite högre än förra gången.

Så fick åka hem med mitt godkänd. Fast innan jag åkte hem skulle jag göra lite små ärenden åt mamma på stan. Tog 1 timme ungefär, sen åkte jag hem. Var i Harbo vid 13.30. Tänkte jag svänger in på macken lite snabbt och säger att bilen gck igenom :)

Snabbt ja, nja 15.50 var jag påväg hem igen ^^ Kul att prata ju. Pappa åkte iväg med bussen precis efter jag kom hem. Julbord med jobbet. 00.30 ringer telefonen, nån snubbe som söker pappa som fortfarande inte är hemma. 02.30 vaknar jag, ingen pappa hemma :O Vafan lixom.

Somnar om och går upp 11. Mamma ligger med täcke i soffan. Tims dyna är där också :O Pappa hade tagit bussen hem vid 02.20 så var hemma 03.30 :O Full som en dåre. Jobbet bjudit alla på nån krog efter julbordet. Där fick han även veta att han blir fast anställd :) Så nått bra. Pappa som aldrig är ute på nått. Men han behövde nog röja lite ^^

Dagen har vart lugn. Tog en långpromenad med Tim som skötte sig nästan exemplariskt. Godis är ledtråden. I små små bitar. De är inte mängden som spelar roll för honom. 9/10 gånger kommer han direkt på inkallning. Skönt. Skulle vara en fördel om alla i familjen la ner lika mycket energi på att få honom att lyda.

Mamma säger att hon aldrig har haft en hund med Tims mentalitet. Han är rätt tuff och envis men ändå uppmärksam. Tacksam att jobba med men går inte att höja rösten mot honom, det får motsatt effekt. Men när ha kommer och lägger huvudet i knäet och kollar upp i ens ögon smälter man! De är nått bara Tim kan. Eller som när han inte får uppmärksamhet, då gnyr han. Så sött.

Promenaden gick bra, han kan nu gå lös större delen av vägen mot Våla. Är ju cykelbana hela vägen. Gick 2 varv i Våla så fick lite miljöträning. Han vill ju hälsa på allt på 2 och 4 ben så måste träna på att inte alla vill hälsa. La några minuter på att stå mitt i Våla mellan folk och bilar utan att göra nått. Bara iakta. Ganska snabbt satte han sig och slappnade av. Perfekt.

Sen hälsade vi på hunden Mozart som inte tyckte om Tim utan gav honom en utskällning och hunden Ulla, en jämngammal Welsh springer spanieltik. Oj hon var bra jävla söt! Såg ut som en valp. Tim ser väldigt vuxen ut. Kan lägga in några mobilkort sen på Tim. Timmen blev väldigt glad i Ulla

Var tvungen att tvätta Tim som hade lera upp till magen, han sprang på en vattentäckt åker ^^ Oops. Schampo och balsam = ren och otroligt mjuk päls. Mmmm. Torka med hårtorken på de.

När man säger Happykejj glatt åt Tim blir han som tokig, hoppar och leker. Fattar inte varför dock. Men kul är de.

Nu ska ja snart sova. Ska städa lite först. Ser förjävligt ut härinne. Lucifer ligger i Beas säng och Casper på golvet.

Nattinatti.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0