Helt ur balans

Har verkligen inte funnit inspirationen till att skriva i bloggen. All min energi den senaste tiden har gått till att bråka och gråta. Har vart sjukt jobbigt att i 4 dagar suttit på mitt rum och glott i väggen. Har läst 3 böcker, spelat ut 2 spel på datorn och gosat med kaninerna. Mamma har tröttnat på mig hemma. Jag hjälper enligt henne inte till med nått, lagar aldrig mat eller tvättar. Bara sitter vid datorn och leker. Så vi hade ett stort bråk om det som urartade till slagsmål. Sa saker som jag absolut inte menade på nått sätt men hon provocerade fram det. Det fick jag ångra. Så på 3 dagar smög jag ner på morgonen och hämtade två skivor bröd, sen åt jag inget mer på hela dagen.

Jag har de så dumt att jag känner inte hunger. Alltså led jag inte av att vara utan mat, drack vatten hela tiden. Sen igårkväll kom hon upp när jag vägrade komma ner till maten. Bråk 1 kom vi ingenstans med. Bråk 2 sa jag nästan ingenting. Orkade bara inte bry mig utan stod vid fönstret och grät. Sen gick hon tillslut. Hon klagar på att jag aldrig pratar när jag är arg/ledsen. Men de vet hon ju om.

Men vi pratade lite om hur jag har de. Hon tror att jag känner mig otrygg och ensam. Och egentligen har hon ju så rätt. Jag räknar med att bli utslängd, jag har inge jobb = inga pengar. Jag har inge busskort så jag är isolerad hemma. Jag har förlorat alla vänner. Jag duger inte längre. Enda kontakten jag har med nån är via msn där jag har ett fåtal jag trivs att prata med. Men vi snackar om kanske 3 personer som faktiskt pratar med mig ibland. Ni är guld värda <3 Tyvärr är de inga jag kan träffa då dom bor så väldigt långt bort.

Så idag kom mamma upp bara sådär och frågade om jag ville följa med till stan. Hon, pappa och Simon skulle in. Så jag tänkte för mig själv att varför inte. Att hela tiden vara ledsen och vara rädd för att bli utslängd är så jobbigt. Dessutom vill jag faktiskt att mina framtida barn ska ha en mormor. Nått som jag tyvärr inte har längre. Nej hon är inte död. (Fast hoppas kan man ju) Mommo valde bara att mamma inte är välkommen längre. Så hon bröt med hela vår familj. Spred ut massa skit till resten av mammas släkt så under många år hade jag ingen släkt på mammas sida. Som tur är har vi kontakt med två av mammas systrar och därmed har jag en massa kusiner och kusinbarn.

Iaf så åkte vi in till Uppsala. Körde snyggt in, sen åkte vi till Gränby och köpte ett par tv-spel till Simon. Pappa körde till stan. Sen åt vi på Dragon palace. Var där riktigt länge. Många kronor senare så fick jag krångla mig ut från parkeringen. Bilarna stod otroligt tätt ihop. Va precis att jag klarade mig. Körde genom hela uppsala. Kungsgatan och allt. Sen hela vägen hem. Var nära att smälla med en buss :( Jävla kurva. Det är en spec kurva som är väldigt tvär och felvinklad. Dessutom är det vägräcken uppsatta på båda sidor om vägen. Lägg till en 1 m bred snödriva innanför räckena på båda sidor så förstår ni att de är tajt. Och mitt i kurvan kommer en buss farande i full fart. Jag överdriver inte om jag säger att det var 20 cm ifrån att smälla. For på bromsen och körde in i snön istället. Lite skakig efteråt. Men valde att köra vidare. Resten av vägen gick fint. Är så nöjd för håller blicken långt bort och missar inte nå skyltar alls nästan :)

Nej nu ska jag nog göra nått annat. Skit den här texten blev himla lång. Skulle kunna skriva i timmar. Har så mycket i huvudet som jag skulle vilja få ut. Men har varken tid eller ork. Dessutom är de knappt nån som läser så vad gör de för skillnad. Imorgon ska jag för övrigt på möte. Kfg. Jippi eller inte. Men så är det. Sen vet jag inte vad jag ska göra. Åker väl hem direkt och går ut i skogen eller nått. Får stämpla pappas nya busskort som tur är. Så då har jag busskort hela helgen iaf :)

Juste nån som är intresserad av en systemkamera. En Canon eos 400D? Köpt förra året. Alla tillbehör finns självklart. Även två objektiv, ett 18-55 och ett 55-200 ingår. Den första är nyast. Kameraväska och två minneskort följer med. Funderar på 4500 kr. Alla sakerna är i väldigt  fint skick.
Kommentarer
Postat av: Liselotte

Varför vill du inte prata med mig för?

2009-02-22 @ 14:23:46 | URL: http://liselotteloves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0