Bilbesiktningen

Min första besiktning gick som jag hade väntat mig, ombesiktning inom 1 månad. 2 av sakerna var små. Det här är vad det står på lappfan.

1. ABS-indikering, ur funktion.
2. Däck, ett st, mönsterdjup för litet.
3.Bromsrör, bak vänster, yttre rostskadat.

ABS-lampan är fixad. Varken jag eller pappa hade en aning om att det fanns en lampa bakom den lilla symbolen. Så vi pillade loss den luckan och bakom sitter en slags lamphållar men ingen kabel till den. Jag och Marcus skruvade bort bitar av instrumentpanelen och tittade där inne. Och visst fan låg det en ensam liten kabel som skulle sitta kopplad till lampan. Kopplade ihop dom och nu funkar det. Idiot som drog loss kabeln.

Däcket jag hade på var reservdäcket :/ De riktiga däcket har ventilen spruckit på. Men ska köpa en ventil och fixa de lilla problemet.

Sen är de bara bromsröret kvar. Själva bytet av röret är inga problem tydligen, det är luftningen av bromssystemet efteråt som var svårare. Men Marcus säger att han kan det. Så får se om vi lämnar in bilen eller fixar själva. Marcus har praktik 2 gånger i veckan på Harbo bilverkstad vid macken ^^ Han får lära sig en hel del där.

Men lämnar de här tråkiga nu. Jag och Marcus har vart ensamma hemma. Skönt. Fixade med bilen, var ute i garaget och pysslade lite sen spelade vi lite pcspel. Jag tvättade 2 maskiner med tvätt. Lakan, värst av allt. Körde en maskin igårkväll och en inatt också. Så nu är de fullt i källaren. Men mamma mår inte så bra så försöker hjälpa till lite extra hemma.

Hon fick dra ut en tand akut hos tandläkaren i tisdags. Käkbenet var fullt med var :/ Så hon har haft grymt ont dom senaste dagarna och har fortfarande ont. Sen är de diskbråcket på de också.

Åt nyss kycklingwraps. Kyckling med wokade sockerbönor, morötter, paprika, champinjoner, spenat och cashewnötter i tortillabröd. GOTT!

Nu lyssnar jag på musik. K'naan har gått i flera timmar. Spotify äger. Grym musik. Innan det var de Imogen Heap.

Två låtar som jag gillar...

Imogen Heap - Hide and seek

K'naan - Wavin' flag

Nu ska jag göra nått annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0