Flera tusen pärlor

Jag städar fortfarande mitt rum. Börjar bli klart. Så skulle jag ta en halsduk som låg på skrivbordet och lägga in den i garderoben. Precis när jag börjar dra inser jag vad som håller på att hända, min låda med nästan 10 000 glaspärlor i storlek pyttesmå ligger invirad i halsduken. Hinner INTE få tag i lådan som far i golvet. I lådan finns 16 mindre burkar med pärlor sorterade i färg :/ 7 av burkarna tappar sitt lock och katastrofen är ett faktum.

Jag har orginalträgolv i mitt rum, med breda springor... cirkum 3000 pärlor ligger på golvet, i springorna och på madrassen som jag precis skulle in med i garderoben med. JIPPI. Simon och jag spenderade en jävla stund att med hjälp av kludd (häftmassa) plocka upp så många av pärlorna som möjligt. Några fick tyvärr åka in i dammsugaren.

Livet är kul.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0