Internet borta.

Från igårkväll fram tills 13.00 idag har vi vart utan internet. Jobbigt..

Igår var jag ute från 11-01. Åt mat vid 17 och åkte fram med Marcus vid 21.30. Resten av tiden var jag i garaget och städade, möblerade och hade mig. Flyttade allt själv och vissa saker vägde över 100 kg. Tur att man har lite kraft. Sen är jag så envis och ger inte upp i första taget.

Men nu har jag flyttat in alla kaninerna i sina burar och tömt garaget på onödiga saker. Var såå slut strax innan vi gick in. Bea kom ju vid 20.00 eller så. Hon fick städa sitt fack själv.

Idag har jag ont i hela kroppen. Sitter i morgonrock och fryser. Men ska dra på mig varma kläder och gå ut och kolla till kaninerna. Hanarna bor i dom mindre facken och honorna bor två och två förrutom Liva som bor ensam. Bullen och Krypton bor i uteburen. Dom bodde med Ninen först men dom är så aktiva och Ninen är så lugn så fick byta dom mot Lingon istället.

Vi tog loss luckorna på hanarnas bur och ändrade på gångjärnen. Man öppnade dörrarna nedåt från början, nu öppnas dom åt sidan. Sen satte vi på haspar också som extra säkerhet ^^

Jag måste åka och köpa hö nån dag snart. Vill köpa småbalar den här gången. Sen måste jag ha torv också. Pellets har jag halva säcken kvar.

Nu ska jag ut :) Ska ta kort på burarna också. Med mobilen för kameran är döööd.

Bye!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0