Kvällen är här.

Jag gick på en promenad med Tim tidigare på dagen medan det var ljust. Alltid är det nått som händer. Jag gick med Tim kopplad på gångbanan fram mot våla. Innan prästgården får jag se en stor Berner Senner stå på en tomt. Den stod vid grinden som självklart var öppen, tvekade några sekunder. Sen började den gå mot oss. Tim blir skiträdd och börjar skälla, han har inte träffat en så stor hund förrut. Den andra hunden stannar upp för att sen fortsätta gå mot oss. På närmre håll ser jag att det är en valp ^^ Värsta dunpälsen hade han. Men hjälp va stor.

Tim vägrar hälsa, han känner inte igen hunden. Men sen går han försiktigt fram och nosar, då går det upp ett litet ljus i hans huvud, men de är ju en HUND! Då skulle han leka... Vägen och gångbanan är just här kant i kant (annars är det ett dike mellan), Tim far omkring och ska leka och den andra lika så. Tills den springer ut på stora vägen i ivern :/

Jag drar fort med mig Tim mot huset där jag antar att hunden bor. Och jo han följer såklart efter. Tar en stund att ta mig till huset då hundarna ska leka hela tiden. Knackar på första huset där det lyser. En kvinna öppnar så jag frågade om det var deras hund. Jo de var det ju. Så förklarade att den var ute på vägen och hälsade på Tim.

Bamse som hunden hette var bara 8 månader :) Hon var väldigt glad att jag tog mig tiden att lämna in honom, han har aldrig gått utanför tomten så förrut. Men valpar är som dom är. Allt gick ju bra iaf och Tim skaffade sig en kompis. Efter lite bus gick vi vidare, in i våla, runt och hem igen.

Tim lyckades ha ner en stor docka som sitter utanför hantverkscentrum (a) Oops. Men han vägrade gå förbi på andra sidan vägen så fick gå över så han kunde nosa. Vet inte om han trodde att det var en människa eller nått men han blev superglad och hoppade upp på den. Upp med gumman och gå vidare.

Gick 1½ timme. Skönt fast var lite kallt.

Kycklingsallad blev middagen för mig. Nu på kvällen gjorde jag och mamma en snabb variant av äppelgott. Klyftade äpplen som värms i micron. Havregryn, sirap, socker och smör smälts ihop och klickas på äpplena. In i micron 2 min. Mmmm. Lite pepparkaksglass på det. Den glassen är värd att smaka. Underbar!

Nu ska jag gå ifrån datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0