Min bil gillar inte mig!

Bilen gick inte igenom besiktningen förra veckan ju. Så idag skulle jag åka till Harbo och hämta lillebrorsan som praktiserar på macken. Tänkte boka tid för lagning av bilfan när jag ändå var där. Var där 30 min eller så, fick tid 3 december 07.00 för byte av bromsrör. Sen skulle dom kolla varför ABS-lampan lyser hela tiden.

Risken är att det kommer bli dyrt :/ Beror på hur det ser ut och hur lång tid det tar att byta. Förra gången tog byte av bromsbelägg flera timmar pga av rost. Så julklappar blir de nog jävligt snålt med.

Så skulle vi åka därifrån... Kom inte så långt.

Den startade bra, körde ut på vägen och där smäller det till flera gånger och bilen dör tvärs över vägen :/ Marcus får hoppa ur och knuffa bort bilen från vägen fort. Sen får han hämta Fredde som jobbar på verkstaden så dom får putta bilen till pumpen. Tankade lite men inget händer när jag försöker starta. Den startar och dör, låter riktigt jävla taskigt.

Så Marcus får gå in och hämta Bengt-Olof och Fredde. Efter att ha plockat bland alla sladdar och kontakter ett par minuter så hittar B-O felet, en kontakt som är ditsatt fel och full med fukt. Efter ytterligare ett par minuter i regnet så funkar bilen igen. Jättekul. Känns som skroten är rätt hem för bilen. Så trött på att den samtidigt som jag trivs med den. Men har inte råd att köpa en ny iaf.

Nu står den hemma igen.
Kommentarer
Postat av: bea

Lär er snälla att tolka.

Hon skrev att hon va besviken på mig och jag svarade bara på fel sätt. Jag skrev att jag inte bryr mig i att hon är besviken. Jag vet själv att jag gjorde fel. Det är inget mer än så. Och så är det lätt att ryckas med i situationen, hon va arg = jag blir arg. Men jag trodde aldrig att det skulle bli en så stor grej av det hela, så sluta hata mig.

2009-11-18 @ 20:59:39 | URL: http://beatricenotbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0