Sjukhuset igår.

Var in till stan med mamma och Lillan. Lillan skulle till tandläkaren 11.20, tog 2 min max. Sen åkte vi till ÖB och handlade lite smått. Köpte en tavla ;) Gillar den och har speciella planer för den! Sen åkte vi till Bauhaus och letade efter kopparsulfat. Fanns inte. Sen åkte vi till akademiska där jag skulle vara 13.00. Fick träffa läkaren, hon droppade svidande droppar i båda ögonen. Sen fick jag gå ut till väntrummet och vänta på att det skulle börja verka. 25 min senare fick jag komma in igen. 6 kort togs sen fick jag kolla på dom. Skithäftigt! Korten tas på baksidan av ögat så man ser alla blodkärl och gula fläcken. Allt såg väldigt bra ut!

Gör undersökningen för att jag för 4 år sen hade ett blodsocker som for upp och ned hela tiden. Fick medicin mot det i början, sen slutade jag äta det. Blodsockret är dock på bra nivå numera och har vart det i ett par år. Äter lite bättre nu...

Efteråt såg jag lite dimmigt och pupillerna var superstora. Lite läskigt sådär. Haha fick lite blickar på apoteket när jag skulle ha jodopax. Såg väl ut som en knarkare eller nått. Åkte till Uppsala färghandel och köpte kopparsulfat sen. Ska ha 1 msk och var tvungen att köpa 750 gram :/ 159 kr för lite skolarbete. Ska försöka komma på vad man kan göra med det sen.

Kom hem på eftermiddagen. Efter en lite halvkul middag gick jag och Marcus ut till garaget. Röjde hela garaget och städade snyggt snyggt! Rengjorde helt hos hanarna också. Plockade bort det värsta hos honorna så det blev bra. Vägde alla kaninerna och matade med gurka, tomat, sallad, morot, äpple och alla 10 fick dela på 2 pepparkakor.

Tim och Casper fick vara med på slutet. Tim älskar kaninerna men är lite för hårdhänt när han ska hälsa, han förstår inte att man inte kan dra dom i öronen eller slå med tassen på dom. Men ju mer han lugnar ner sig dessto bättre går det. Tim har för övrigt börjat lära sig lite mer saker.

Försiktigt - Bra när man kommer hem och han hälsar lite för hårt och när han hälsar på kaninerna. Använder jag mycket och fungerar nästan varje gång.

Ajaj - Låt bli, säger också usch ibland och båda fungerar bra.

Sen är det mycket inkallning som gäller. Han ska oavsett vad han gör alltid komma när vi ropar. Funkar 8/10 gånger ungefär. Ibland när han nosar på nått riktigt spännande så vill han inte komma direkt. Men så är det med valpar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0