Upphittad rings ägare funnen.

Marcus kom hem igårkväll, med sig hade han en guldring med 10 stenar. Han hade hittat den på busstationen på morgonen. Jag fick tyda vad det stod skrivet i ringen. Jan-Erik, Annelie och 28.5 -81 stod det iaf. Vi skrev upp det på en lapp och mamma åkte fram till Våla för att sätta upp 2 lappar om ring upphittad, återfås mot beskrivning.

Sen mötte hon en kvinna som jobbar eller jobbade på banken. Hon frågade om kvinnan visste nån som hette Jan-Erik och Annelie. Tydligen fanns det ett par så mamma fick efternamnet. Åkte hem och sökte på det. Fick fram ett nummer så hon ringde upp det. Och det var rätt!

Hon var här för 30 min sen och hämtade ringen. Hon hade tappat den i måndags. Den låg i väskan med förlovningsringen och hade troligen åkt med plånboken upp när hon skulle gå på bussen. Hon var sååå glad nu :) Marcus fick 200 kr som hittelön.

Jag tänkte gå ut och träna inkallning med Tim. Han testar gränserna nu så gäller att vara bestämd så han inte blir jobbig som vuxen. Köpte två påsar godis igår så ska köra med mycket godis. Funderar på om man ska börja klickträna honom. Men måste få med mamma på den ideén först så vi inte kör olika sätt. Men i helgen blir det godis som belöning :)

På måndag ska jag göra den där jävla undersökningen :( Drygt att mamma måste vara med också men får ju inte köra bil efteråt :/
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0