Vilken morgon

Mamma dundrar in i rummet på morgonen. Ska ha garn. Det ligger i två rullbackar som STOD på min hylla. Jag flyttade dock på dom. Behövde platsen ovanpå till hötunna och pelletstunnan när småkaninerna bodde inne. Sen flyttade dom ut och det blev tomt ovanpå hyllan. Tyckte de va bra.

Mamma blev arg som ett bi. Började slita ut saker från garderoben. Sen blev hon ännu argare och började tömma hyllan. Hon har halva hyllan och jag halva. Så hon började bära ut sina saker. Suck. Rätt som det var hade hon plockat ner alla bokhyllorna ute i hallen och bärt ner dom till vardagsrummet. Suck.

Nu ser det ut som fan i hallen uppe och i mitt rum. Sen när jag kom ner och skulle äta frukost kommer Tim i full fart, hoppar upp på mig och biter tag i armen. Ont som satan gjorde det och sen försöker han igen. Trotsåldern kanske? Han är väldigt jobbig. Och bara mamma och jag säger ifrån. Dom andra bara daltar med honom, de tycker han är kul och fortsätter ännu värre. Börjar iaf få lite pli på honom på promenaderna. Gick till Skogsvallen igår. Sen över till andra sidan vägen där det är en stor gräsplätt. Där lekte vi massor. Skönt att han är rätt uppmärksam.

Blev ingen tur till skekarsbo, fågeltornet. Kanske åker idag istället. Ska ladda kamerna nu.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0