Tim.

Kanske ingen som läser?

Iaf Tim växer superfort och är sjukt smart. Han är nu lite mer är 15 veckor och kan sitt, ligg, Tim, hit och vi tränar på apport. Allt är fortfarande på valpnivå och vi kör bara lite i taget. Meningen är ju att det ska vara kul och bra att komma när man ropar och gör rätt. Och taktiken funkar bra! Fast han har ju helt klart förstått vilka man ska lyssna på och vilka man genom att bita och busa slipper lyssna på. Både mamma och jag håller på reglerna och är dom som får ta småbråken som blir när han inte vill göra som vi vill.

Tar man i nackskinnet och säger ifrån piper han och ger igen. Har en 3 cm lång rispa på höger arm och flera små hål efter våra små bråk. Men senaste dagarna har han lugnat ner sig och lyssnar väldigt bra. Vi var även ut på en promenad i söndags, gick ungefär 2 km varav 500 m var skog. I skogen lyssnade han väldigt bra. Lämnade inte min sida mer än några m för att nosa. Han är mycket för att nosa. Annat är det hemma på gården. Där går han gärna iväg själv och nosar.

Så är man ute med alla 3 hundarna så får man hålla koll på Sebastian 12 år för han är senil och tappar bort sig, Casper 8 år för att han ska markera hela tomten och Tim 15 veckor för att han är valp och vet inte bättre.

I söndags var det första gången Casper och Tim lekte tillsammans. Casper har under sina 8 år aldrig lekt med en annan hund. Innan har han morrat åt Tim när liten försöker leka. Men rätt som det var släppte Casper till. Så vi var lite nervösa och höll koll hela tiden men han är så försiktig med Tim. Tim däremot är vild och galen. Har en film från måndagen där dom leker, fick även med Tims kullebytta! Ska se om jag kan lägga in den ikväll. Eller de är ju natt nu ^^

Mamma och jag är överrens om att Tim verkligen är en liten guldklimp. Han är uppmärksam med mycket motor. Får se sen vad vi kommer börja träna på. Jakt kommer vi inte testa på men apport blir det nog en del. Lydnad också. Spår kanske kan vara nått?

Nu ska jag kolla om jag kan lägga in filmen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0