Dåtid och nutid

kan väl börja med vad jag pysslade med igår efter blogginlägget. Jag rengjorde buren och fick sen för mig att jag skulle tvätta min bil och dessutom lyxa till de genom att vaxa stackarn. Den ser typ för risig ut efter vintern. Iaf börjar jag plocka fram allt jag ska ha. Och inser... att min bil inte ens är hemma! Pappa har ju den till jobbet. Undrar vad jag tänkte på. Men så tänkte jag, ja jag använda hjärnan... Och kom fram till att jag ska vara den snälla dottern igen och tvätta/vaxa mammas bil istället. En Opel Vectra så aningen större än min. Dock väldigt tacksam att tvätta för den glänser så fint.

13.20 började jag tvätta. Står i skuggan med sommarkläder ^^ Blir bara blötare och blötare. Sen efter nån timme kommer grannen som skulle köpa buren. Med sig hade hon barnen Amanda 5, Minelle 2 och Milton ett par veckor gammal. Tjejerna lekte med Casper medan vi andra satt på altanen i solen och pratade. Skulle gå och kika vad dom gjorde för de va så tyst. Kollar ut på gårn och ser dom inte. Går ut barfota på gruset, aj aj. Och får se flickorna, bland timret. Ooops! Fort som attan dit och locka med mig dom genom att muta med att kolla på kaninerna ^^

Får stå mitt kast och ta upp dom på rummet. Sätta dom i sängen med varsin kanin full med spån :S Tack och lov att man har snälla kaniner! Sen fick dom hälsa på Socker en stund också men hon ville inte vara med. Haha. Skit va dom pratade flickorna. Visade att dom hade målat naglarna på morgonen och lockat håret. Små barn tycker jag är svårt men lite äldre funkar bra. Ändå vill jag gärna ha egna barn! Så var de inte för nått år sen. Då va barn otänkbart för mig ^^

Iaf så åkte dom iväg tillslut och jag fortsatte med bilen. La på vaxet, lät de torka och polerade bort de. Jäklar va snyggt de blev. Silvriga bilar blir ju så snygga! Sen tvättade jag av fälgarna, dom fick nya sommardäcken tidigare i veckan. Efter de dammsög jag bilen och tvättade av allt inuti. Sista jag gjorde var att tvätta av rutorna och torka så de inte blev nå ränder. Då var klockan 20.30! Pappa bytte däcken på båda bilarna! Totalt hade jag en paus på 1½ timme från 13.20 till 20,45 när jag kom in. Dammsög också min bil ovh torkade av. Ska tvätta den imorn.

In sen, duschade varmt, ont överallt. Upp och kollade på American Virgin som var helt okej. Lagom jobbig film sent på kvällen/tidigt på natten. La mig sent.

Vaknade 10 idag. Ont i axlarna och armarna och ont i halsen. Skit också. Käkade lite frukost och kollade på Into the blue 2. Nu lyssnar jag på Her name is Alice - Shinedown! Love it. Spotify är grejer de. Ska städa nu. Ha de fint.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0