Uppdatering.

Gårdagen bjöd inte på så mycket kul. Var ensam på förmiddagen, skönt! Såfixade med lite saker, rengjorde buren också. Vid lunch nån gång gick jag ut och började med att trava ved, mamma hade då vart hemma ett tag och kluvt en hel del. Så vedboden är mer eller mindre full, går in lite till men pappa måste såga upp så vi kan klyva nått. Bara 4 enorma stubbar jag inte orkar lyfta. Fick upp 6 st jättar som klyven knappt klarade av. Men de kändes i ryggen sen :(

Var ute en sväng på kvällen också och krattade under häcken. Hann också med en tur fram med Marcus och Lillan. Marcus sponsrade oss med glass och lite sånt!

På kvällen gjorde Lillan och jag lite efterrätt. Hallonsorbet, vaniljglass, rabarberglass och vispad grädde :D Mamma tyckte de va så gott att hon också ville ha fast hon sa nej innan ;) Gick och la mig i bra tid nästan. De kan man inte säga om syster liten... haha!

Gick upp 7 idag, skulle se till att Simon kom iväg till skolan bara. Tänkte först gå och lägga mig sen men blev inte så. 09.15 drog jag fram madrassen till ena solsängen, hämtade filt och la mig i solen invirad i filten. Solen värmde men de blåste från fel håll. Somnade rätt omgående och sov 2 timmar. Ehm, hejsan hoppsan va röd man blev på den tiden! Filten täckte inte benen, armarna och ansiktet.

Gick in igen, Lillan nyvaken. Käkade lite, satt vid datorn. Var ute med hundarna. Pratade med mamma en stund. Vid 13 fick jag för mig att jag skulle ut och gå med Tim. Då hade snöstormen dragit vidare och solen kikade fram lite. Så på med tunika, leggings och regnjacka ^^ Fick för mig att en skogspromenad skulle passa så gick in i skogen på andra sidan vägen hemma. 1½ timme senare kommer jag ut ur skogen. Nästan i Gräsbo... Illa. Hade gått åt helt fel håll. Bara att börja gå hemåt. 1½ timme senare var jag hemma. Tim trött, jag trött. Tim smutsig också :( Så ner med honom i duschen och tvätta hela grisen. Sen fick mamma torka honom med hårtorken. Då njöt han!

Åt mat vid 18. Sitter invirad i morgonrock, tofflor och mössa. Ska snart gå ner och duscha. Väntar på varmvatten bara. Har dessutom sprayat delar av håret grönt idag ^^ Snajsigt.

Puss hej!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0