Ved, ved och ved

Helgens uppdatering här. Fast jag kommer inte på vad jag har gjort ^^ Igår var jag ute i de inte så kul vädret och travade ved, 2 timmar blev de. Rätt slut sen. Inge latmasktempo här inte! Fullt ös ska de va. På kvällen blev de bad av Casper. Tim var inte hemma utan hans uppfödare Isabell hämtade honom under dagen. Trimning och funktionsbeskrivning stod på deras schema. Så med Casper ensam passade vi på att bada. Inte så uppskattat om vi säger så. Haha. Men ren blev han.

Jag blev däremot helt blöt, bytte inte om direkt utan var dum. Så blev rätt kall sen. Duschade snabbt och la mig sen i solariumet, en hel timme låg jag där. Skit. Men så sjukt skönt. Sen blev de en lång varm dusch till. Ville aldrig gå ur ju. Men nån gång måste man ju. Har iaf konstaterat att all solning verkligen gett effekt. Är faktiskt inte blek alls :D Till och med brorsan kommenterade de.

Låg i sängen sen med datorn, slökollade på tv och skrev lite på chatt och msn. Faktiskt rätt mys. Sen kom Lillan hem med nattbussen, något dragen ^^ Jävlar vad högt hon pratade, fick säga åt henne att sänka rösten ;)

Dagen då, ja jag gick upp sjukt sent. Vaknade vid 9 av alarmet, stängde av de och skulle bara sträcka ut kroppen. Men somnade tydligen, vet inte hur de gick till men rätt som de va stod brorsan i dörren och hojtade att klockan var 12.40 :S Vafan :( Gick upp direkt, käkade snabbt och gick ut till dom andra.

Mamma, pappa, jag, Lillan och Marcus jobbade med veden, Simon kom ut sen. Fick massor gjort! Jag och Lillan jobbade tillsammans hela tiden, travade ved, körde klyven och körde dit ny ved. Men mest travade vi, skit va vi är grymma!

Efter 3 hårda timmar orkade vi inte mer, högerarmen värker. Lika så baksidan av låren och magen. Haha. Gick in och gjorde pizza med köttfärs och ägg! Gott till och med. Lillan tjatade som en tok om blåbärspaj. Och mamma gav med sig ;) Så vi fick CYKLA fram till affären. Mina ben :(

Nu är de nog klart snart. Woho.

Ha de fint!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0