Julafton 2010

Måste ju faktiskt göra ett till inlägg och då passar de bra att skriva om min något skruvade julafton! Dagen började vid 09.00 då jag vaknade och låg i sängen nån timme till. Iskallt utanför täcket ju. Där vid 10 va de frukost med risgrynsgröt och macka med hela familjen.
Efter de vart de lite sminkning och på med kläder, hade bestämt med Caroline (köper hö av henne) att jag skulle komma mellan 10 och 12 så fixade allt och kom iväg vid 11.40, tar drygt 30 min att köra så va ju lite sent ute men tog de lugnt ändå. Hade mammas bil och bakdelen på den hängde inte med när jag svängde ut på 272:an så åkte lite sidled först. Isbana hela vägen. Vid Jumkils kyrka svängde jag ner. Is hela vägen, har kört nån km när det kommer en skarp kurva med möta såklart. Så får ta åt mig väldigt mycket. På raksträckan sen går två kvinnor på vägen med en hund. Hunden gör ett utfall mot bilen och jag kör ut i kanten och stannar samtidigt som jag får möte. Visade sig att jag inte står på vägen helt utan rätt som de är glider bilen ner i diket med höger sida :(
Kommer varken framåt eller bakåt! Ringer Caroline som kommer med sin pappa och deras bil. Dom som bodde i huset som ligger precis där jag kört ner kommer ut också. Snacka om dum man känner sig ^^ Dom klurar på hur dom ska få upp bilen, den står på underredet och vi är rädda att nått kommer gå sönder på den. Gräver bort snön runt den.
Här hade vi gjort första försöket att få upp den, deras bil klarade inte av det. Så dom åker och ska ta traktorn istället. Efter 1 timme står de klart att traktorn inte kommer gå igång. Så dom på gården där jag står försöker med sin gamla men den är grinig. Så dom kopplar motorvärmare och nått till batteriet som får stå 30 min...
Sen gör vi ett nytt försök och då kommer bilen upp. Jag nästan gråter av lycka efter 2 timmar i ett dike... Kl börjar närma sig 14. Jag behöver inte åka vidare och köpa hö utan får några balar därifrån. Lassar in och får ena däcket pumpat. Kör liten bit för att sen stanna och kolla så inget låter konstigt eller så. Men inte nått hade hänt med bilen tack och lov! Hemma till 14.30, ner i duschen och sen fixa sig bara ^^
Resten av julaftonen vart lugn, åt mat. Åt julgodis och öppnade julklappar!
Kommentarer
Postat av: Daniel

glad att inget hände med dig iaf! <3

2010-12-27 @ 00:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0