Falun och hem med valp (långt inlägg)

I torsdags pratade jag och Emmelie en del om att åka upp till Falun dagen efter, igår alltså. Hon hade hittat en 5 månaders valp på blocket, en amstafftik. Kl 09.00 skulle vi åka från Sala eftersom hon bor i Västerås. Jag har mycket närmre till Sala om vi säger så.

Torsdagskvällen bjöd på en städning av bilen, fullt med hö efter förra gångens hämtning. 40 min tog det att få ut det mesta utan dammsugare. Usch och fy. Men de blev bra. Kommer in och ser att jag har fått sms. Blev igen resa upp iaf :(

Lillan och jag kollade på Prinsessa, en svensk film på kvällen. Slutade 00.30, satt vid datorn en stund efter de så var uppe rätt länge. Dagen efter låg jag i sängen vid 10 då jag får sms av Emmelie som frågar om jag har lust att åka i snöovädret! Wii resan blir av ändå, något senare men och... Bara ner och duscha. När jag kommer upp klagar pappa på att mobilen som låg på bordet låter hela tiden. 3 sms mottagna. Kl 12 kommer hon vara i Sala. Kollar på klockan, 10.35 är den :S Och jag har 50 min dit med bil. Blev till att fort sminka, blåsa håret och äta. Pappa far iväg med min bil för att fylla på olja. 11.15 åker jag iväg.

12.15 efter att ha stannat i en korsning en bit från Heby, en ung kille med pappa körde i diket framför mig på motsatt sida. Ingen stannar fast det passerar flera lastbilar och bilar efter den bilen. Får dåligt samvete och måste stanna och höra om det är okej med dom. Fronten på bilen gick sönder men annars var det bra, killen var ledsen. Dom ringde efter bärgning då dom satt rätt fast, jag med golfen kunde inte hjälpa till.

Kom fram till Sala station efter en mindre felkörning och en fulvändning inne på bussstationen. Lite smått nervös för vi har inte träffats sen studenten 2½ år sen. Men det gick fint och vi kom iväg, pratade om typ massor av saker. Väldigt kul var de. En del trafik på vägen och snörök hela tiden. Men tog det lugnt. Stannade i Hedemora en stund. Väl i Falun körde vi fel... Dåligt skyltat men efter en stund kändes det som vi åkte åt fel håll. Och det stämde bra, hon ringde så vi fick en bra vägbeskrivning. Och vilket hus! Första vi möts av när vi går in är en stor pool inomhus :O

Shiva, valpen visade sig vara riktigt go, valpig men lugnade ner sig fort. Lyssnade bra men rätt så understimulerad tyvärr. Men det löser Emmelie lätt! In med Shiva i bilen för att sen börja vägen hem igen. Stannade i Hedemora på vägen hem också. Kopplet och halsbandet som hon fick med var väldigt slitna och risken var stor att kopplet skulle gå av så stannade vid Granngården där.

Hittade ett väldigt långt och stadigt koppel i brunt läder, ett matchande halsband och ett varmt täcke med relexer på sidorna. Fick ta in henne i butiken så vi kunde testa täcket, efter byte till en mindre storlek passade det bra och hon har lite att växa i. Halsbandet behövde ett hål till för att passa.

Sen åt vi innan vi drog hemåt. På vägen började Shiva gny, ljudet blev högre och högre. Tillslut tjöt hon rakt ut, trodde trumhinnan skulle gå sönder! Så hon fick ligga i E:s knä resten av vägen. Då var hon tyst och jättetrött. Kom fram till Sala 17.58, kollade bussen och insåg hur bra tajmning vi hade. 18.05 gick den. Efter det åkte jag hem.

En mycket rolig resa, helt klart en av dom bästa! Var trött när jag kom hem. Sov med öppet fönster under natten. Superskönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0