Tjo!

4 lösa kaniner på rummet var ingen bra idé. Speciellt inte med ett trägolv! Så fick tänka ut en bättre lösning. Och kom fram till att den stora 3-fackaren skulle göra jobbet... Bara det att den väger fruktansvärt mycket och är väldigt stor, 200 cm hög, 123 cm bred och 62 cm djup. Byggt i tjocka skivor. Hade tänkt få upp den till mitt rum. Vägen från garaget till ytterdörren gick bra, den fick glida på snön. Sen hade vi ett minde helvete att få upp den för trappan ute. Väl inne i hallen började vi luta den för att steg för steg ta oss uppåt, pappa, marcus, mamma och jag. Kommer till första avsatsen. Vi har en svängd trappa med två avsatser. Väl där förstår vi att det går inte att få upp den. Måste montera ner ett skåp som sitter på väggen först. Så får bära ner den igen. Jag hamnar i fönstret när jag fick all tyngd på mig, hinner få ut armbågarna och ta stöd mot fönsterkarmen. Pappa hamnar då under buren :S

Tillslut får vi ner den, monterar bort skåpet och börjar bära upp den igen. Sjukt jobbigt! Men tillslut står den på rummet. Började rengöra den noga och 3 timmar senare står den ren och klar på plats. Inte den snyggaste buren men vi ska måla utsidan vit, sen vill jag tapetsera insidan och lacka ovanpå. Men det får vänta till våren.

Alla 5 bor där i, Jinx ensam överst, Ninen och Lingon i mitten och Bullen och Krypton längst ner.

Idag ska jag färga håret ^^ Imorn ska jag ev. skjutsa till Kungsberget.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0