Vila i frid.

Mår sjukt dåligt nu. Gick ut på dagen igår för att ge kaninerna mer mat och vatten. Var nära -30 grader så var ute en extra gång bara för att. Öppnar garageporten, tänder lampan. Det första jag ser är Liva som ligger i sin bur... Förstod direkt att hon var död, annars är hon alltid snabb och ska hälsa och ha mat :( Min älskade Liva, har aldrig gillar en kanin så mycket, hon var helt perfekt!

Öppnar nästa bur, vid luckan sitter Lingon i ett hörn, helt lealös. Cherry ligger vid hennes sida, död. Får panik. Suger tag i Lingon och springer in, skriker till mamma och pappa att kaninerna dör ute. Mamma tar Lingon och jag springer ut igen och hämtar Krypton som verkar må bra och Jinx som är okej, han får sitta i transportburen.

Så nu har jag 4 honor fritt på rummet och Jinx som bor i bur ute i hallen. Har ju inga burar hemma så är lite kris. 4 frigående honor hade jag inte tänkt mig inne. Men får städa flera gånger om dagen. Tänker inte ha dom ute. Annars får jag bära in en fackbur :S Får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du inge värme ? eller strö till dina kaniner ?

2010-02-24 @ 08:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0