Klippt Tims klor...

Slödag idag, läst bok i sängen större delen av dagen. Slumrade till ett tag till och med ^^. Sen åt vi mat, åkte till Våla med lillan och bea. Stackars lillan fick ta skulden (a) Gulle dig. Kom hem efter 19, sprang upp och slog in pappas presenter.

Åt tårta och gav presenterna. Hoppas han blev glad men de är svårt att köpa nått till honom. När man frågar vad han önskar sig säger han JÄMT choklad. Men kul att ge de varje gång.

Efter de tog jag med mig klotången och Tim upp :S. Stängde dörren så han inte kunde smita. Förra gången var vi 3 st, två höll honom och en klippte. Mammas idé. Mamma har alltid rätt....

5 min tog det att klippa alla klor, utan att hålla honom! Han fick sitta själv, tassen fick han själv hålla upp medan jag höll lätt och klippte. Inga ryckningar eller oljud. Helt otroligt skönt. Var till och med tvungen att be Bea att kolla ifall mamma inte trodde mig. Höger baktass var den enda han inte ville på första försöket men vilken skillnad mot förra gången.

Hade gett mig fan på att de skulle fungera den här gången och de gjorde de också.

Sen gick jag ut med alla 3 hundarna och gick en liten promenad på vägen. När hundarna var inne igen gick jag till kaninerna och städade 6! burar. Jättekul. Tog 1 timme nästan.

Nu sitter jag här. Lyssnar på spotify, pratar på msn och sneglar på sängen som är råfull med saker :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0