Tim trimmad, en tripp till Valbo och en jävla massa rådjur.

Idag gick jag upp vid 10, ner och duschade, blåste håret och fick det flätat. Mitt hår är elektriskt så HATAR det just nu. Vill kunna ha utsläppt nu när jag har fått så långt hår igen. Men klarar inte av de med allt hår som sprakar åt olika håll.

Sminkade mig lätt, kylan är inte kul för mitt ansikte, har fått små sprickor i huden på vänster kind. Svider som attan. Sen åkte mamma och jag iväg med Tim till Söderfors och hans uppfödare Isabell! Var där några timmar medan hon trimmade Timpen. Rakade hals och överdelen av öronen. Klippte och hade sig. Han fick mycket snyggare profil, slank och snygg. Lite kul vilken skillnad det kan bli.

Han var inte så vild som vi trodde han skulle vara. Men lite måste man såklart tjafsa. Man är ju valp ^^

Sen när det var klart åkte vi till Valbo i jakt på hundmat. Hade tänkt köpa magnussons men de fanns inte att få tag på. Däremot hade dom extrapris på Hill's Science Plan Puppy. 399 kr för 12 kg mot ordinarie pris på 789 kr! Liten skillnad. Så vi köpte två säckar. Tim gillade smaken på det. Hoppas att det fungerar bra på honom. Åt på Valbo pizzeria innan vi åkte hem. Timmy var rätt så trött så han sov.

Hemma röjde Casper och Tim som galningar. Casper har vart konstig hela dagen enligt pappa, rastlös och gnällig. Nog älskar han sin lilla "leksak" Tim. Vi som trodde att Casper på sin höjd skulle acceptera Tim i huset. Han fullkomligen älskar Timmy.

Nu ska jag lämna ämnet hundar. Haha.

Strax efter 21 åkte jag till Kanikebo och lite länge bort, Källmyra tror jag de hette och skulle hämta Marcus och två kompis. Hinner halvvägs innan jag är tvungen att tvärbromsa för 3 rådjur som går på vägen. Dom hoppar sen iväg på åkern. Kommer fram till Nisse där brorsan och hans kompisar är. Då har kompisarna dubblat sig så det är 4 killar + brorsan som ska med, 5 tonårskillar och jag i lilla golfen ^^ Fin fint. Hinner bara några 100 m innan ett rådjur hoppar ut. 4 killar ibak drar efter andan (a) Jag hade redan sett den och bromsat in. Haha.

Kör några km till, saktar in nära platsen jag mötte rådjuren påväg dit. Inga där. Kan ni inte ge er fan på att dom satarna kommer utspringande från en av hustomterna strax efter :S Stå på bromsen är kul, idiotdjuren står kvar på vägen ändå fast jag kommer glidande. 1½ m kvar till krock, då flyttar dom sig sakta till kanten. Tänker fan inte krocka med nå djur, ekorren i höstas får räcka.

Resten av vägen gick bra, släppte av en kille i våla, dom andra skjutsade jag typ 500 m längre bort på vår väg.

En kul dag med söta Tim, trevlig Isabell och en snälla mamma :) Nu ligger Tim under mitt skrivbord och sover. Bea kommer nog hem ikväll :) Wii. Ska städa upp lite och ge Socker hennes nya leksak och lite mat.

Sov gott :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0