Midsommar och framåt.

Har helt glömt bort att skriva blogg. Midsommar firades hemma i Östervåla med härligt folk! Grillade, drack och hade mysigt. Jag knep förstaplatsen för dummaste saker gjorda. Men jag va helt galet glad, låg på gruset ute, i vit tröja och skrattade helt hysteriskt medan jag pratade med katten Lucifer. Eller som när jag vispade grädde till efterrätten, välte hela skålen men fortsatte vispa ändå. Sen skulle jag städa upp dedär också. Eller som när jag gick på vägen, eller va nog en hel del i diket också, med skorna i handen. Sen skulle jag gå hemåt men hade tappat bort skorna, försökte få Robert att fatta de. Men jag hade dom i handen tydligen.

Sen åkte jag på rumpan nerför trappan. Aj aj aj.

Men de va en jäkla bra midsommar! Sov just inget den natten utan innan 07.00 va ja uppe och städade medan alla dom andra sov. Torkade bort chokladsås från typ halva köket. Resten av dagen va seg, vi kollade lite på film och åt mera grillat.

Resten av veckan var lugn. Simon och jag gjorde knappt nått vettigt. På onsdag kväll städade vi som galningar! Sen vid 23 kom jag på att jag skulle baka. Gick rätt okej men blev inte så bra som jag hade hoppats. Men gott va de! Vi åt mat vid 00.20.. Panerade fisk och stekte. Gott! Sen vid 02.15 hoppade vi in i bilen och åkte mot Arlanda. Hämtade upp en saknad familj! Var vaken till 07 = 25 timmar vaken. Va inte de minsta trött.

På vägen hem från Arlanda träffade vi på: 2 älgar, 2 rådjur, 3 rävar och 4 grävlingar. Grävlingarna va lätt sötast! 1 hona och 3 ungar som satt på vägen och lekte. Åhh. Sen såg vi massor av katter också.

Nu sitter jag inne och typ dör av värmen. Bea och Robert är här :D

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0