Akkis akut.

La mig sent och blev väckt av mamma 09.30. Dom har precis ringt från sjukhuset och bett henne att komma in och lämna trombocyter. Hon gjorde det för 2 veckor sen och nu har patienten som är en perfekt matchning blodmässigt blivit dåligare och är i akut behov av mer. Så mamma som precis gjort klart en stor deg för tunnbröd måste lämna den och åka in såfort som möjligt. Tappningen tar 2 timmar.

Så jag har stått och kavlat ut tunnbröd, nått jag aldrig gjort. Men dom ser okej ut och ligger för sista jäsningen nu. Ska börja grädda 11.00. Hehe. Men det är ju klart att mamma stället upp, hon räddar bokstavligen talat en människas liv!

Så både mamma och Lillan är där idag, jag igår och Lillan i förrgår också. Hehe vilken vecka. Nu ska jag gå och kolla till Simon, han ligger tydligen hemma sjuk idag.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0