Var tar tiden vägen?

Sitter vid datorn på natten, kollar på klockan, 02.14. Okej dags att avrunda och sova. Oj där skriver nån på msn, cam? Javisst. Kollar på klockan 04.22. Vafan! Är jag full? Ehh nej helt jävla nykter. Men tiden den bara försvinner. Kollar chatten, men wii här var de bra fart. Skriver för fullt. Pratar på msn, kollar lite på en film samtidigt.

Kollar klockan, 05.30. Du skämtar. Jag måste seriöst ha några skruvar lösa. Det är ljust ute, tidningen kommer och jag sitter i sängen med datorn och är heelt pigg. Visserligen med 1 L pepsi i mig. Oj där vaknade mamma. Säger hejdå till den jag pratar med på msn och lägger mig snabbt som attans. Ljust i rummet, fåglar utanför. Kan inte sova. Ligger och vrider mig, varmt i rummet. Kan inte ha täcke.

Kollar på klockan, 08.00.  Ska jag gå upp? Nej jag kan inte göra de, måste sova lite. Kl 12 vaknar jag till, tröttare än innan men måste upp ändå.

Nu sitter jag i sängen, Lillan målar naglarna och jag skriver de här. Pratade med Lillan för en stund sen. Svårt att hitta ord som hjälper.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0