Vilken dag!

Kl 12 var jag sminkad, klädd och färdig att åka! Stannade i Harbo och tankade snabbt. 12.40 var jag inne i stan, har precis åkt förbi svandammen och ska svänga upp mot sjukhusområdet när det smäller. En kvinna har missat att jag saktat in och kör in i bilen bakifrån. Jag ligger i höger körfält, man får endast svänga till höger där. Vad fan är då hennes problem?

Nu körde jag väldigt sakta och hon hann få ner farten mycket så smällen blev liten, jag hade snö i bak och hon i fram så inga märken såvitt vi kunde se, gjorde inte illa oss heller så efter några minuters prat åkte vi båda därifrån. Kl var då 12.55, 5 min att hitta en parkering och ta sig till rätt ställe. 13.25 stod jag i receptionen :( Fans jävla skit. Fanns inte en enda parkering! På hela JÄVLA sjukhuset, vafan! Så fick åka ner till Flustret och parkera där. Sen ta mig hela vägen upp, leta rätt på rätt hus, jättelätt, eller inte. Upp för 5 trappor eftersom ingen hiss kom och anmäla mig.

Får träffa min läkare för dagen, han berättar om provsvaren, att jag fortfarande hade förhöjt värde av blodplättarna men resten var bra. Vi pratar om olika anledningar till varför det är förhöjt. Att det kanske är normalt för mig och ingen fara, att jag har en sjukdom som inte har visat sig än eller en genetisk sjukdom. Och för att få veta vad det var behövdes det tas fler provet. Visst tänkte jag, blod går bra att ge. Men det var inte vad han hade i tanke. Nej benmärgsbiopsi skulle det vara också :S WTF! Jag blev rätt nervös, fattar väl själv att det inte kan vara allt för skönt :(

Men fick börja med att lyssna på hjärta och lungor, känna på lymfkörtlar och mjälte. Allt bra. Sen kom det där jävla provet. Först klämma och känna över höfterna. Låg på mage. ONT säger jag bara. Ha klämde så hårt. Sen blev det en ytlig bedövning, aj! Efter den hade verkat, en ENORM spruta med mera bedövning, nålen var gott och väl 1 dm lång och grov. Hehe. Kände hur den gick in. Ujuj. Vi det här laget var det läkaren, 2 sjuksköterskor och ännu en läkare där inne. Läkare nr 2 var mkt snygg! Han var tydligen lite mer erfaren med såna prov än min. Dags för biopsin. Nål nr 1 in. Borras in i höftkammen för att få upp lite äckel. Efter ett jävla tryckande som kändes nått sjukt mycket. Knakade om benen och kändes hela vänster ben ner till tårna. Efter några min konstaterar dom att nålen är böjd. Nål nr 3 hamnar tillslut rätt, jag ligger och biter i armen för att inte låta. Skrattade till en gång och det var uppskattat, inte ofta det hände. Dom tycker det var spännande att jag bjöd på lite motstånd. Tycker inte jag. Precis när dom drog upp provet var nog värst. Kändes helt sjukt, går inte att beskriva. Och tack och lov så räckte det första provet. Hade dött annars.

Fick dessutom ta ett stick i fingret, fan vad jag hatar det! Sen när allt var klart ett vanligt blodprov också. 1 timme tog allt och vid 14.20 var jag påväg till Bea.

Så var där från ungefär 14.30 till 22 ^^ Var med och köpte deras nya säng. Hehe kul att se Robert köra bil ^^ Blev en hel del åka runt och fixa saker. Men det blev bra den! Emil lagade mat :P Hehe. Sen åkte jag hem.

Sitter i sängen nu med Tim i knä och datorn också såklart. Gör förbannat ont där dom tog provet, är svullen och varm. Tycker det är konstigt att man inte får veta sånt i förväg, hade gärna velat veta att jag skulle ta ett sånt prov. Då hade jag t.ex. inte tagit bilen själv. Men men. Gjort är gjort. Vill lägga mig ner nu men gör så ont. Men skiter snart i det!

Nej godnatt! :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0