Blodprov och Harbo

Tjohej!

Igår fick jag brev från akademiska. Benmärgsprov den 11 Maj kl 14.15. Hata... Vill verkligen inte men måste. Förhoppningsvis har dom nått vettigt att säga den här gången!Så idag fick jag cykla till vårdcentralen vid 8 och lämna blodprov inför besöket. Alltid kul att sticka nålar i armen! Lät som en knarkare där kanske men men. Tog 40 min allt som allt. Hon satt på min vänstra sida den här gången och där har jag aldrig tagit ett prov! Sa de så hon kollade och jag hade en halvbra blodåder så hon kollade i höger arm och där va de mycket bättre konstigt nog :P

Pratade en massa, jag är alltid lika nervös inför sticket även om jag har gjort de så många gånger nu! Men sen går de bra. Cyklade hem, skickade lite sms medan. Drack en drink och började fixa ordning på burarna ute. Så nu är alla mina 5 kaniner + beas som kom tillbaka i söndags tror jag de va ute och skuttar. Sailor i lilla buren hon skickade med på ena sidan av gården. Jinx på andra sidan så långt bort från honorna som möjligt i en rätt så stor hembyggd bur och honorna i lekstugan med tillhörande jättehage. Alla 4 går tillsammas på dagarna så får dom bå två och två på nätterna. Kan inte ha dom ute dygnet runt än, Krypton och Lingon har för lite päls fortfarande sen jag klippte ner dom. Men om nån månad så :D

Nu ska jag strax cykla iväg. Ska träffa Emmelie idag! Massa kul ska de bli. Ska vara duktig och cykla hela vägen till Harbo. Typ 9 km eller så. Sen lika långt hem också. Bra motion dock.

Så ni får ha de så fint! Btw så klippte jag av 15 cm av mitt hår igår ;) Skönt men ändå inte. Pussar
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0