Dålig bloggning

Jäklar va de va länge sen jag skrev nu. Kommer knappt ihåg vad jag har gjort ju.

Men tror att jag inte har skrivit att jag lämnade benmärgsprovet. De gick bra, första försöker så satt nålen. Däremot gjorde de sjukt ont när dom tog själva provet. Smärtar till i benet, hela vägen till tårna. Så hemskt. Sen åkte Bea och jag bussen hem till henne i Gottsunda. Va där till sent på kvällen. Hade riktigt kul, gosade med råttbebisarna som är sjukt söta! Åt god mat. Sen åkte jag hem efter 21 nån gång.

Hm sen då. Inte haft min dator på dryga veckan.. varför tar jag inte upp här men många vet varför så. Har annars vart ute mycket, jobbat i trädgården, tvättat och vaxat bilar. Fyllt på med grus lite här och var. Grävde upp 5/7 rosbuskar som vintern tog ihjäl.. Va 2 m snö över dom. Rabatten ligger så dumt till med snöras från taket hela tiden. Blev sjukt tomt där men ska dit med blommor sen..

Ja sen då? Svårt att komma på vad man har gjort. Vart till arbetsförmedlingen och skrev in mig igen i tisdags. Skitkul eller inte. Ska få möte 2/6. Ska även lämna blodprov varje månad ett tag framöver, börjar i juni med de. Blir mina värden sämre så blir de medicin. Suck. Så håller tummarna för att benmärgsprovet visade att de inte är nått fel längre och att de är normala värden för mig.

Idag, eller ja egentligen igår bakade jag 40 st kladdkakemuffins åt Lillan som hon ska ha med sig till skolan senare idag. Sen ritade hon upp massa frågetecken på silvertejp så klippte vi ut dom och satte på hennes kavaj som hon ska ha på studentskivan senare ikväll. Hon ska vara The Riddler. Vart himla bra, bara att hoppas att de håller också.. Får se om de blir hämtning av henne efteråt.

29:e ska jag åka med Emmelie till Österbybruk och gå på hundutställning. Kan bli sjukt kul faktiskt ^^

Snart är de midsommar också, får se hur de blir med de. Verkar inte bli nån resa någonstans. Får se om jag är hemma med Simon och om resten av familjen är hemma eller inte. Återstår att se hihi.

Städade en hel del igår, onsdag alltså. Fixade på köksbänkarna och torkade golvet. Sen städade mamma och jag ur hela källartrappen. Har en massa hyllor där så slängde massor av skit och sorterade verktyg och sånt skoj. Vart bra tomt. Haha.

Btw bor kaninhonorna ute nu. Va dags för dom att få komma ut. Så alla 4 bor i lekstugan dygnet runt med tillgång till hagen på dagarna. Den är gjord i kompostgaller så dom får vara instängda i lekstugan på natten. Men de verkar funka bra. Dom får massor av extra mat för natten.

Idag är de 13 dagar sen Lilla katt försvann. Chansen att hon lever är nog inte stor. 2½ år gammal och aldrig vart borta mer än några timmar. Kastrerad såklart. Hemskt att inte veta vad som hänt. Lilla tösen då. Snälla kom hem. Har letat överallt!

Nej de är nog dags att sova nu. Pratat med flera härliga människor under kvällen. Känns himla bra :)

Ha de fint!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0