Fredagsmys.

Ännu en gång är det fredag. Vart tog veckan vägen? Iaf. Blev ingen uppdatering igår. Hittade på andra saker att göra. Har ju min stora kaninbur, den med tre burar ovanpå varandra. En såkallad fackbur. 120x60x55 cm. (LxBxH)

Har bara två kaniner inne numera. Honorna bor ju som skrivet innan ute i lekstugan. Inne är bara min Jinx och Beas Sailor som är hemma igen. Två hanar = kan inte bo tillsammans. Dock ska Sailor kastreras inom en snar framtid så han kan bo med honorna istället. Jaja ska komma till saken nu. Det överst facket stod tomt och jag vet om att Socker (guldhamstern) för ett jävla liv ute i hallen på nätterna. Hennes bur står utanför både Lillans och pojkarnas rum. Hon lyfter på luckorna nätterna igenom så de smäller i dom.

Så jag kom på den smarta idén att ha henne i kaninburen. Fick bygga en hylla som var lika bred som gallret. Annars klättrar hon upp hela vägen till taket = 55 cm. För de mesta klättrar hon ner igen men ibland släpper hon taget :S lite väl högt för en liten hamster. Nu är de bara fallhöjd på 27 cm som mest. Va lite klurigt att fixa hyllan men pappa hjälpte till att fästa mot gallret. Blev mycket bra till och med!

Sen inredde Simon, de är ju egentligen hans hamster ^^ Öste in saker. Skit. Tänkte att hon har nått att göra då. Sen på kvällen efter att hon fått flytta in så gick jag ner och va social med mamma som satt ensam nere. Kollade på kitchen nightmares. Sen ner och duscha snabbt för att gå upp. Satt vid datorn en stund medan håret torkade. Och hamstern höll på att driva mig till vansinne. Hon gnagde på gallret hela tiden. Fick gå fram och tillbaka mellan buren och datorn för att blåsa på henne så hon slutade med de. Satte tillslut på mig headset och hög volym på musiken.

Camade lite sen skulle jag sova. Trodde jag. Men även med öronproppar hörde jag bitandet hela tiden. Jag är sån som inte kan släppa irriterande saker utan blir tokig på de istället. Så vid 01 va jag så jävla stressad och sur att jag tog kudde och täcke. Gick ner till tv-rummet och la mig där. Inte skön soffa att sova i direkt och jag vaknade gång på gång. Sover dåligt på nya ställen. På morgonen va de ett jävla liv. Marcus och pappa skulle vara inne i uppsala 07.40 för att besikta bilen. Simon skulle vara i skolan 8. Fick förklara ett par gånger varför jag sov där ^^ Sen mamma som kom in och klappade mig på pannan ^^ Ni vet när man är lite halvt vaken, så va jag. Mumlade nått om den där jävla hamstern till svar bara. Mamma åkte 8.30. Dom skulle fixa pass åt Marcus idag. Hans hade gått ut. Lillan åkte till stan nån gång också, vet inte när dock.

Bara att gå upp och ge hundarna mat och släppa ut dom. Fixade lite tvätt nere i källaren och solade 30 min. Sen en dusch. Nu sitter jag här. Ska dock åka fram hade jag tänkt. Ska bara på med en tröja.

Tjing!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0