Skärpning!

Ledsen över den sjukt dåliga bloggningen på senaste tiden! Har haft annat för mig men en liten update kan ni få.

Frågan är vad som är intressant att veta. Det är bra stämning hemma. Jag har i 2 veckor gått upp 9 som allra senast. Skillnad mot 12 innan. Känner mig piggare och gladare faktiskt. Dagarna är fulla med saker att göra. Finns ju alltid nått att göra i huset eller ute i trädgården. Eller med djuren för den delen också. Tror att mamma är nöjd över förbättringen. Sen att mitt humör är lite stabilare är nog bara bra för alla.

Igår låg jag i solen nära 3 timmar. Enda jag har bränt är kinderna, faktiskt konstigt med tanke på tidigare år. Men sjukt skönt! Sen blev de en del städande och pysslande inomhus. Vid 17.30 kom Bea och Robert hit. Simon blev så glad. Han har tjatat om att dom ska komma hit dom senaste veckorna. Blev en del prat och sånt skoj. Förhoppningsvis kommer dom bo här över midsommar! Dock är de lite krångel över midsommar och vet inte riktigt hur jag ska göra. Får klura lite mer på de.

Idag väckte mamma mig efter 8. Vi gjorde iordning 4 surdegar igår som skulle bakas med idag. Jag gjorde iordning två st ^^ Så 8 stora limpor blev de. Surdeg låter inte gott jag vet men är mitt favoritbröd just nu. Bakat på durummjöl och vetemjöl. Sen rostade solroskärnor i. Eller heter de solrosfrön?

Sen gjorde jag 30 pizzabullar :D Supergoda! Den här gången gjorde jag degen med rågsikt, durum och vetemjöl. Vart väldigt bra.

Kom nyss upp ur duschen så när jag är torr ska jag kila ut till kaninerna och städa i lekstugan. Sen blir de hamsterburen som ska få sig en liten renovering. Socker va så sjukt söt för 2 dagar sen. Simon springer omkring med henne och visar hur mycke mat hon har i kindpåsarna ^^ Så kom han ner med henne i köket och skulle mata henne med nått gott. Jag tog fram ett provpaket av minifras, ni vet havrefras fast mycke mindre. 17 st såna fick hon in i munnen, hela familjen samlad omkring och skrattade så vi grät. Kinderna var sprängfulla och den sista fick hon inte in så den hade hon mellan tänderna :D Såg bara lite dumt ut ^^ Sen är hon väldigt förtjust i maskrosblommor. Vet dock inte om de är bra att ge henne så mycke av de.

Snart är de lördag också :) Då ska jag och Emmelie åka på hundutställning i Österbybruk! Ska bli riktigt kul, både att träffa henne igen och kolla på alla hundar!

Dags att gå ut nu! Kanske slänger in ett till inlägg sen ^^
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0