Tisdag..

Efter en rolig natt med massa skratt ringde min väckarklocka 06.40 idag efter få timmars sömn. Upp och hoppa, förvånansvärt pigg! Väckte Simon och gick ner sen. Simon kommer ner strax efter, arg som ett bi för de finns inge gott bröd. Hembakat dög inte till herren! Nej en billys panpizza skulle han ha till frukost, glöm sa jag och de blev han ju inte gladare av direkt. Slutade med att jag letade igenom ena frysboxen i källaren och hittade ett paket tunnbröd med fina frysskador. Gott tyckte Simon. Köttbullar och ost på dom :S

Fick iväg ungen till skolan innan 8 iaf. Pratade med Lillan som hade vaknat vid de här laget. Mamma va inte hemma så bara vi hemma. Skönt. Lillan åkte dock strax efter. Jag fick nån smart idé att baka. Kul när jag inte själv kan äta de..

Men kollade igenom lite böcker, ville baka bröd men hittade inge som inte krävde timmars jobb. Så kom på att jag skulle göra pizzabullar! Gick igenom vad vi hade hemma, åkte fram och handlade skinka, ananas och krossad tomat. Hundarna fick följa med :)

Sen gjorde jag degen, fixade all fyllning och kavlade ut. Svår deg att kavla dock men gick med lite vilja och kraft ^^ På med fyllningen och rulla ihop allt och skiva. Sen kom den svårare biten att få ner varje skiva i en bullform. Men de funkade rätt okej. Vissa såg ut som fan men fick peta lite och ha mig så blev de rätt bra.

Gjorde halva degen med tomat, ost, skinka och ananas. La dom i rosa formar. Den andra delen av degen blev det samma fyllning + champinjoner. Dom fick ligga i svarta formar med döskallar på. Svamp = giftigt... Hihi.

Måste säga att dom faktiskt blev jävligt snygga! Ibland lyckas man riktigt bra.

Under tiden degen jäste hann jag även gå ut med kaninhonorna och leka med hundarna.

Sen kom mamma hem och vi pratade en del. Pysslade med lite småsaker fram till kl va 16.30 då de va dags att planera maten för resten av familjen. Simon ville ha korv med bröd. Ingen av oss orkade/ville åka fram och handla bröd så jag skojade och sa att jag kunde baka de ^^ 10 min senare var jag i full färd med att röra ut jästen i mjölken och ner med resten. Jäsa 30 min sen baka ut de. Vart lite olika former på korvbröden men dom va tydligen uppskattade iaf!

Jag åt min mat för 1 timme sen, är rätt hängig och har väldigt ont i ryggen men hoppas de går över snart. Tror nog att jag ska sola ikväll!

Bye bye.
Kommentarer
Postat av: Faster Pernilla

Mähhh vilka fina,måste få smaka,,,,och få receptet. Pözz på dej!

2010-05-04 @ 20:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0