Jobb en hel vecka...

Mån-tors blev sjukt jobbiga dagar. Tisdagen bjöd på musjakt inne på lagret. Fick tömma hela tillsammans med pokemon och en annan kille. Sen när allt nästan var tomt for musen iväg med en jävla fart in i pallarna vi hade spärrat av med för att begränsa området. Där tvärvände den och sprang rakt upp i mitt ena byxben :O Började hoppa och skrika som en tok. Alla skrattade åt mig... Va inte så skoj.

Sen fick vi ut resten av sakerna och lokaliserade musen till ett hörn i en back. Sekunden senare får jag se en till mus bakom backen.. Dom fick möta en grym död, ena med en back rakt på sig och den andra ihjälslagen av en sopkvast. Vart två förbannat dyra möss :( Sen städade vi kylrummet och ställde in allt. Låg då efter ganska duktigt men tog igen det mesta senare på dagen. Kom hem 17.20 och somnade i sängen efter maten, sov en stund, satt vid datorn ett tag för att sen somna i sängen i vanlig ordning.

Onsdagen blev det jobb i frysrummet. -18 grader kändes... 1480 kg nöthjärta och tunga bars ut. Min rygg värkte fint sen. Torsdagen blev lugnt, återtag i flera timmar. Fint jobb de. Folk lämnar in sina djur, dom slaktas, styckas och packas fint i kartonger. Vägs och märks upp för att sen vänta till kunden kommer och hämtar de ^^ Skönt med en lugn dag.

Igår sov jag länge, sen åkte mamma och jag in till uppsala och mötte upp lillan. Köpte hörlurar till mobilen, gröna till en röd mobil.. men fanns knappt några inne. Sen leggings, hårfärg, hårinpackning, schampo och balsam. Bara saker jag behövde :D Ja och mat till råttorna som numera är mina. Oscar och Arthur. Dom ska banta så har gjort om lite i matrutinerna. Numera får dom mat i en aktiveringsboll och maten är bytt från godisblandningen till musli med massa nyttigt i ^^ Köpte 4 stora påsar mat... Gottigt tycker råttorna om det mesta.

Idag städas det medan pappa eldar sopor. Han styckade 2 lamm efter jobbet i torsdags och 2 älgar på förmiddagen igår och 4 älgar på eftermiddagen på ett annat ställe. Får se om de blir fler.

Nu ska jag klippa av håret! Och färga de igen, mörkbrunt utan röd ton i den här gången. Blir nog bra.

Kyss till finast!
Kommentarer
Postat av: Daniel

kyss till finare :D

2010-10-16 @ 20:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0