Torsdag och fredag + lite lördag

Torsdag morgon ringer mobilen 08.17. Pappa som frågar ifall jag kan jobba. Fort upp och slänga på sig kläder och  göra mackor till lunch. 20 min senare är pappa hemma för att hämta mig. Lite kaos när man väl kommer in på jobbet men efter ett par timmar är de ordning igen. Efter lunch fick jag åka till Skogsbo utanför Avesta och leverera. Första gången jag är där så va lite spännande. Fick svänga förbi Åkrahallen i Sala också och leverera två backar lever. Var tillbaka vid 16 och då var det en hel del saker kvar att göra. 16.45 hade nästan alla gått hem, bara jag, pappa, ena chefen och en till kvar. Vart 1½ timme övertid så va hemma 18.35... Kuul.

Somnade rätt sent och vart väckt 11 på fredagen av pappa. Eckerölinjen nästa med lillan och honom. Åkte bil till Uppsala och tog bussen från Gränby sen. Bussresan va sådär, fulla människor redan vid 13... 452 personer ombord till Åland och 285 st påväg hem. Lagom! Handlade lite och åt mat på båten bara. Lillan och jag lekte i lekrummet :D Hemma i Uppsala vid 21. Pratade med Daniel en bit av vägen <3

Hemma vid 22, gick och la mig tidigt. Trött! Idag vaknade jag 11 och solen lös, gillas! Men bra kallt ute. Just nu städar jag rummet riktigt grundligt. Bäddat rent i sängen, dammsugit under sängen och överallt. Hundhår fan överallt så nu är de totalt hundstopp här inne! Räcker med att råttorna stökar ner. Vädrar med alla fönster öppna och takfläkten igång på full fart. Börjar bli minusgrader här inne ^^ Fick bära ut blommor och råttorna innan :P

Dags att fortsätta städa! Byes. Och till Daniel, älskar dig!
Kommentarer
Postat av: Daniel

Glömde säga att vi pratade på vägen till leveransen med i torsdags! ;) Älskar dig med min fina!

2011-02-19 @ 13:44:33 | URL: http://spontant.se/daniel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0