Jul och nyårsplaner

Förra året firade vi julen nere i skåne hos Daniels storebror med familj. Mysigt men när man aldrig har firat på nått annat ställe än hemma hos mamma och pappa blir det väldigt annorlunda.
 
I år kommer vi fira hos mina föräldrar utanför Uppsala. Jespers första jul och mina föräldrar ville så gärna att vi firade där så det fick bli så! Åker dit 22:a tror vi, hänger lite på vädret, åker inte 25 mil i snöstorm. Stannar där till 26:e, beroende på vädret där med. Sen åker vi 70 mil ner till skåne och firar lite jul men framförallt nyår där. 
 
Blir mycket körande för min del men ska nog gå bra. Bilen kommer vara fullpackad då vi ska frakta lite djur ner också, 2 tuppar och ett gäng kaniner. Får en slant för det så maten blir gratis kan man säga. Jesper ska för första gången få åka i bak med Daniel så tar jag Astrid i hennes bur i fram. Jesper sitter alltid i fram eftersom jag ganska ofta åker själv med honom. Ser många fördelar med det, dels ser jag honom hela tiden, dels kan jag prata och hålla honom nöjd men även ge nappen. 
 
Julklapparna börjar falla på plats, det mesta kommer med posten/DHL i veckan. Älskar att slå in paket så ska bli riktigt kul att få frossa i julpapper och snören :D
 
Har funderingar på att kanske besöka lite släkt till mig när vi är hemma hos mamma och pappa, får se hur det blir med den delen. Har knappt nån kontakt med dem. Skickade kort när Jesper var nyfödd men tror det var 4/20 st som hörde av sig. Känns lite lagom peppande att bry sig då.
 
Lilleman har börjat använda sin sittdel, han vill ju sitta upp hela tiden så lite smidigare så här. Kör lite mys med fårskinn i den också. Han ser så liten ut i den bara ;)
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0