Inget tillskott, iaf inte mänskligt.

Ja som rubriken säger så har det ännu inte kommit nån liten knodd. Öppen 2 cm, tappen förkortad men bakåtriktad var inte tillräckligt för att vi skulle få knalla över till förlossningen. Men nära var det! Barnmorskan läkaren diskuterade med ville skicka oss dit men inte läkaren som ville avvakta och se två dagar till. Så en jävligt obekväm/ond undersökning i onödan. Daniels min var nästan obetalbar när den manliga läkaren sa att han skulle kolla direkt. Inte var dag man får se nån annan man stoppa in handen i ens tjej ;)
 
Idag är det två dagar senare. Jag har under natten sovit lite mindre än 1 timme. Resten av tiden har jag gråtfärdig försökt somna om. Ryggen får ta all stryk nu. Tror att det inte längre är förvärkar jag har utan riktiga värkar. Ett är säkert att om det inte ger med sig lite snart så kommer jag inte kunna vänta tills 12.30 när vi ska vara inne på koll. Har försökt klocka men är oregelbundet än. Allt från 8-4 min emellan. Håller i sig i 30-45 sekunder innan det börjar klinga av lite. Alvedon är ungefär lika bra som sockerpiller.
 
Så har det inte hänt mer än i tisdags så blir jag väldigt förvånad. Kan inte gå runt med den här smärtan till nästa vecka.
 
Gårdagen bjöd på en massa virrande från min sida. Har ju minne som en guldfisk för tillfället. In genom ena örat, ut genom det andra. Men efter att ha lämnat av Daniel på jobbet så åkte jag hem, vilade lite och åkte till Marieberg. Skulle köpa några saker till akvariumet, en sportbh och foundation bland annat. Hem kommer jag med akvariesakerna och en kaninunge...
 
En liten svart brokad dvärgvädurshona (kön ska extrakontrolleras idag) med brunt i nacken. Vet inte vad färgen heter då. 10 veckor gammal och dösöt. Tror inte hon är värst renrasig. Lite högrest och korta öron men inget jag bryr mig om. Hon är trots allt bara till sällskap. Fastnade direkt när jag gick förbi djurrummet så var tvungen att fråga om jag fick kolla närmre på henne. Framåt och nyfiken så då fanns det inga tvivel. Lyckligt ovetandes så jobbade Daniel på... Han fick veta när han kom hem sen vid 11.
 
Hon satt i lådan jag ställde in i buren i ungefär 30 min sen hoppade hon omkring, åt och la sig ovanpå lådan. Tuff liten brud de! Svärfar är dökär. Hon kommer få bo inne nu ett tag och bli riktigt social sen flytta till dom andra ute.
 
Nu ska jag peta i mig frukosten och fundera ut hur jag ska få mindre ont. Återkommer!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0