Livet med barn.

Man kan ju säga att efter Jesper kom är inget som vanligt. Våra långa sovmorgonar är borta, måste hela tiden anpassa oss efter en ny individ som inte alltid vet vad han vill. Men det är så värt det! Kärleken man känner när man kollar på honom är otrolig. Blir varm i kroppen när jag ser hur han ligger och gör små miner i sömnen. När han snabbt ler till för att sen göra en hjärtekrossande ledsen min. Hur han suger med munnen i sömnen. KÄRLEK!
 
Amningen fungerade tyvärr inte, hade som mål att amma men nu får det bli det som är bäst för Jesper. Vi började redan på bb med ersättning som stöd innan amningen kom igång. Eftersom han var så liten så fick han inte gå ner för mycket i vikt i början. Matade honom med sked och sen sista dagen med kopp. Kladdigt men han fick i sig mycket mat. Väl hemma fortsatte vi mata med kopp, amningen kom igång. Mjölken rann friskt om vi säger så. På måndagkväll blev jag plötsligt dålig efter en promenad och började kräkas. Biverkningar av en ny medicin. Magknip från helvetet och mådde väldigt dåligt så amningen uteblev den kvällen. Under natten fungerade det inte alls. Han hackade och försökte men avbröt hela tiden sina försök. Framåt morgonen var vi båda stressade och upprörda så då tog Daniel och jag beslutet att ge ersättning i flaska.
 
Har inte ångrat det beslutet. Vi är alla tre lugnare och piggare nu när sömnen på natten är lite bättre. Visst att det är lite pyssel med att koka vatten, flaskor och nappar men värt det! Inatt har han antagligen haft ont i magen för han har hållt igång och skrikit hela natten. Sen blev det två bajsblöjor framåt morgonen och nu är det lugnt. Han har fått lite mat och ska nu sova läänge hoppas jag. Daniel ska börja jobba inatt så han sover nu :(
 
Dags att sova nu ser jag. På återseende.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0