Tiden tickar på!

Nu är det mindre än 1½ dygn tills vi får veta om det blir igångsättning den här veckan eller inte! Ett tag trodde vi att det skulle sätta igång av sig själv till helgen. Fredag vid lunch började jag få lite konstiga känningar i magen. Sammandragningar har jag haft en hel del men inget som stört mig men i fredags kom det nått helt annat. Kändes som en liten vågrörelse i magen som höll i sig i 15-20 sekunder, sen var det hårt i ytterligare 20 sekunder eller så till innan det släppte och efterlämnade ömhet i ryggen. Senare på eftermiddagen/kvällen somnade jag och Daniel ihopkurade på lilla gästsängen. När jag vaknade hade det ökat i styrka. Inte så det gjorde väldigt ont men obehagligt och jobbigt. 
 
Nu har jag haft såhär i över 2 dygn, inget mer händer. Det är ganska oregelbundet. Ibland 10 min emellan, ibland avlöser dom varandra. Inte smärtsamt men smärta är väl inviduellt också. Lite irriterande när det inte slutar. Nu får den lilla hålla sig inne till minst tisdag, gärna torsdag så Daniel hinner jobba några eftermiddagar. Hans jobb består av 50 % jobb och 50 % ledig ungefär. Så dom få gånger han jobbar varje vecka förlorar han väldigt mycket på att vara borta tyvärr. Perfekt om bebisen kommer på fredag, då är han ledig i en vecka framåt.
 
Den här helgen har vart jäkligt seg, gårdagen gjorde vi inget alls. Jag är supertrött och sover lätt bort en hel dag. Idag har vart ganska liknande. Vart till Kumla och handlat mat bara. Kanske kan bli en promenad efter maten om jag orkar.
 
Mat strax, Daniel gör köttfärssås ^^
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0