CTG, vikskattning, blodtryck, urinprov osv.

Besöket på USÖ blev ganska omfattande. Började med CTG, förra gången tog det 30 min för bebis sov. Den här gången sov bebis IGEN så barnmorskan ruskade om magen och jag petade på fötterna som ligger mot revbenen. Liten vaknade efter bara några minuter så 10 min senare var vi klara! Några fina toppar hann det bli.

Urinprov 0 och blodtryck 130/80 så blev godkänd där med. Direkt efter blev det viktskattning, synd att jag inte visste om det. Daniel ville nog gärna vara med men eftersom han jobbade natt och jag "bara" skulle göra CTG så stannade han hemma. Könet är fortfarande okänt, vill inte kolla nu när det är så nära. Har gärna den överraskningen att se fram emot efter all smärta som komma skall! Vattenmängden normal, bebis har lagt på sig duktigt och väger nu stadiga 2800 gram. Endast 0.7 % under genomsnittet nu.. Innan har det vart -7, -10 och sist -11 % så nu går det snabbare! 

Hos läkaren gick det bra, blodsockret ligger helt okej för att vara så långt gången. Han berättade att jag inte komma få gå hem tidigt efter förlossningen utan får ligga kvar 1-2 dygn. Dels för att kolla bebisen men även att mitt socker ligger bra. Insulinet och blodtrycksmedicinen ska jag sluta med samma dag förlossningen börjar står det nu i min journal.

Den 3/7 ska vi in på bedömningssamtal inför ev. igångsättning! Åter igen har dom sagt att jag inte får gå över nämnvärt så vi får väl se hur noga dom håller på det sen... Nästa tisdag ska jag göra ett CTG till också. Sen dom vanliga besöken, ev en viktskattning till... Blir mycket springa på sjukhus nu sista veckorna!

Nu är det dags att gå och sova tror jag, upp tidigare imorn. Fika med föräldragruppen på förmiddagen!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0