Veckan som gått.

Jävla bra bloggande den här veckan eller inte. Har all tid i världen men ändå får jag inte för mig att skriva nått. Fast får skylla på att jag har haft annat för mig!
I tisdags var jag och Daniel in till USÖ. Urinprov = 0, blodtryck = 150/80. Sen fick vi göra vårt första ctg av många. Två dosor fästs med band runt magen, ena mäter barnets hjärtljud, den andra sammandragningar. Tog 30 min precis innan maskinen sa att vi var klara, hjärtljuden låg på allt från 130-175 men större delen av tiden på 140-150. I slutet vaknade liten till, fick då trycka på en liten knapp varje gång den rörde sig.
Efter det åkte vi direkt till Östervåla. Var där till dagen efter, åkte och träffade Liselotte en stund på onsdagen. Har inte träffats på drygt 3 år förutom en snabbis på konsum i vintras! Sen åkte vi mot Uppsala med Simon i släptåg. Handlade lite växter till akvariumet och åt mat innan vi tog oss an den 3 timmar långa resan hem.
Torsdagen bjöd på fika med föräldragruppen, Daniel var med för första gången :) Skönt att få komma iväg och träffa folk! På fredagen fick jag sms om att vår nya soffa fanns att hämta i Marieberg så efter att ha fixat bil (Daniels moster ställde upp) och hyrt släp på IKEA, 25 kr för ett dygn! åkte vi och hämtade soffan!
Så nu står den så fint i vardagsrummet, 10 gånger bättre än innan. Nu saknas bara nytt bord och tv-möbel. Akvariumet är beställt så den kommer i veckan, 180 L möbelakvarium i mörkt trä.
Lördag och söndag då, Daniel jobbar 07-19. Hade lite hormonkaos igår så allt vart bara skit när han kom hem. Idag är det lugnare... Nu är det bara 20 dagar kvar om man ska gå efter BF men de där vet man ju aldrig! Lilla skruttbarn får gärna komma nu!
Ska åka och handla mat nu innan Daniel ska hämtas!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0