Får dagarna att gå.

Lite ovant att vara hemma om dagarna måste jag säga men riktigt skönt! Finns ju mycket saker att roa mig med, nästan för mycket så blir snarare tvärtom att jag inte gör nått alls. Energin går lite i vågor.

Igår sov vi lite för sent, Daniel jobbar 15-23 den här veckan så har lite konstiga sovtider nu när jag också är hemma. Förra året fick jag gå och lägga mig innan han kom hem och åka innan han vaknat. Föredrar ju det här även om halva dagarna försvinner. Räknar dock kallt med att det inte kommer förbli såhär hela sommaren ;)
Körde iväg finaste till jobbet efter att ha handlat lite i Kumla. Sen åkte jag hem med maten för att åka tillbaka till Kumla direkt nästan. Fika med några ur föräldragruppen, riktigt kul fast nå sjukt varmt! Jag är nästan alltid sval på gränsen till kall men på sista tiden har det vart raka motsatsen. Svettig för ingenting och varm hela tiden. Jobbigt!

Fikade i några timmar som vanligt, 4 st från gruppen har inte vart med på våra fikaträffar innan så de va kul med några nya! 8 eller 9 par tror jag vi är i gruppen, inte alla är med på fikaträffarna men en stor del. Kommer antagligen bli fler och fler när vi går mot semestertider och ledigheter. En väldigt jämn grupp vill jag påstå, både i ålder men även personligheter.

Efter fikat åkte jag till IKEA och grizzly zoo. Köpte knappt nått på IKEA, skulle ha glasflaskor till kommande saftkok men självklart var dem slut. På djuraffären blev det saker till vårt akvarium som nu står i köket på bänken. Snyggt just nu, får se om växterna tar sig och ifall roten färgar av sig.
Tidigare försök med den roten har inte gått nå vidare, vattnet har fått en trist brun färg. Nu har den legat i blöt i över 1 månad så hoppas det ska gå vägen den här gången. Fisk ska i om tidigast 1 vecka, blir nog nå sällskapsfisk, guppy eller liknande.

Väl hemma vart det lite matlagning på egen hand och började sy på gardinerna till tvättstugan. Jag har nästan ingen erfarenhet alls när det kommer till att sy så blir ju inte superbra men övning ger färdighet heter det ju.
Idag blir en lugn dag, bilen ska in på biltvätt, motortvätt och sen verkstad för att lokalisera ett oljeläckage och byte av en fläkt.

Har kollat på bebiskläderna igen, får vi en flicka så har vi massor av fina kläder, till pojke är det mindre! Tänkte jag skulle kika upp skötväskor nån dag. Bör kanske ha en sån. Barnvagnen är beställd och kommer om några veckor i bästa fall. Lite väl sent ute kan man påstå.

Den här vagnen blev det, Tako Jumper. Finns i en miljard färger/möster kan det kännas som. Hade lite svårt att bestämma oss men valde en neutral färg tillslut. 4200 kr med frakt. Hoppas den blir bra!
Nu ska jag försöka dra mig ifrån datorn och göra nått vettigt. Har målat naglarna knallblåa. Underbart att kunna ha lite längd på dem igen! Städning är inte optimalt om man vill ha fina naglar ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0