Skåne tur och retur

Lite spontant i torsdags frågade jag Daniel om det inte vore en bra idé att åka ner till hans bror + familj utanför Helsingborg till helgen. Vi hade pratat lite fram och tillbaka om när vi skulle åka ner, kom fram till att det kanske blir svårt innan liten kommer med tanke på hans jobb och min hälsa. Vet ju inte hur jag kommer må närmre BF...

Tänkte då ta det efter men kom snabbt på att det inte heller skulle gå. Har inget babyskydd för de står nere i Skåne. Så i fredags efter jobbet, jobbade bara 7-12.30 packade vi in oss och hunden i bilen för den långa resan ner. Mina ben som var megasvullna och för att inte tala om fötterna. Kändes som tusen små pissmyror bet hela tiden. Värmen var sjuk, AC hade ju vart bra att ha i vissa lägen. 21.30 anlände vi till Billesholm.

Lördagen var lugn, sov nästan hela dagen. Roligt sällskap jag vet ;) Kvällen spenderade vi i soffan framför ESC till Daniels stora sorg...

Kom iväg i bra tid med bilen fullpackad med babykläder och massor av andra bra att ha saker :) Vart skapligt fullt i bilen! 5 timmar och 20 min senare var vi hemma igen, hann även med ett kort stopp i Motala för lite mat under den tiden.

Natten blev sömnlös, var så trött men kunde inte somna, var det inte den lilla som spände ut magen så var det fågeljävlarna som kvittrade natten igenom. SOV FÖR FAN! Så när alarmet gick av snoozade jag några gånger för mycket, blev lite stressigt sen så fick äta i bilen.  Vart som tur var en kort bra dag. Tydligen syns det inte att jag är gravid heller, en kollega hade inte märkt det fick jag veta ^^

Nu försöker jag städa men vet inte var jag ska hitta orken, ser ut som kaos överallt uppe. Skulle vilja baka bullar också men då måste jag köpa ägg. Sen sy gardiner till tvättstugan, tyget ligger och väntar...
Ska dock försöka städa klart innan jag gör nått annat! Eller kanske äta mat? Mat får det bli, svälter.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0