En vecka att fira!

Den här veckan blev Jesper 4 månader (tisdags) och i torsdags firade jag och Daniel 22 månader tillsammans! Imorgon blir det dessutom Daniels första fars dag <3
 
Veckan har rullat på som vanligt. Fika med några ur föräldragruppen både tisdag och torsdag. Har förmånen att ha en otroligt bra föräldragrupp där dem 11 barnen är födda mellan 23 juni och 27 juli (tror jag?) 14.15 hade vi tid på bvc i torsdags. Lillen växer sakta med säkert. Han vägde 5660 gram (+ 650 gram/4 veckor) och var 62 cm lång (+4 cm /4 veckor). Har en aktiv gosse som gör av med nästan all energi på att sparka och vrida sig istället för att samla  på kroppen. Ligger som vanligt på -2 på vikt men har gått upp till -1 på längden.
 
Idag sov jag läänge, skönt kan jag säga! Sen dess har jag roat Jesper, matat och sövt honom, städat, planterat mossa på en liten rot till lilla akvariumet och tvättat. Maten är på G nu. Sen ska jag städa hos kaninen som flyttar imorgon. Har ingen möjlighet att ge henne en kompis nu så hon får flytta till en tjej som sökte sällskap till sin hona.  Djurintresset finns men tiden är knapp nu när Jesper finns. Kanske säger emot mig själv lite nu med tanke på att vi om mindre än 1 vecka åker och hämtar en valp men där är jag inte ensam om ansvaret. 
 
På fredag är det alltså tänkt att jag och Daniel åker till Eskilstuna och hämtar hem en liten tikvalp. Astrid är en chinese crested powder puff så ingen ras jag träffat på så ofta men tror det blir superbra! Fäller inte, lite clownaktiga och egensinniga men flockbundna. 
 
Hoppas verkligen att det funkar med katterna. Vill inte vara med om skiten med Tim igen! 
 
Emil och Findus myser som vanligt!
 
Jesper har plötsligt lärt sig att ta tag i sakerna i babygymmet :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0