Storstädning och julstök

Vad gör man när man är helt ensam hemma, lilleman sover och jag är rastlös? Jo jag städar och fixar om hemma! Jesper somnade för natten redan 17.45, magen fullproppad med 180 ml ersättning och 1 dl banangröt med päronpure på. Ungen äter ju enorma mängder men ändå blir han inte rund och bebistjock... Bara att inse att vår son är liten!
 
Vardagsrummet, hallen och toan rent och fint! Dagens inköpta ljusstakar uppställda för en gnutta julstämning. Kommer inte julpynta så mycket mer iår. Svärfar åker ner till Skåne före jul, Daniel, Jesper och jag åker till mina föräldrar några dagar innan jul. Sen åker vi ner till Skåne på annandag jul. Sisådär 70 mil körning i ett, ensam förare.
 
Några tomtar ska införskaffas och kökslampan ska julpimpas, resten tar vi nästa år när kiddo uppskattar det mer. Jag har precis torkat golvet i tvättstugan, ska plocka bort alla blommorna där inne som ska upp på vinden för vintervila. Sen är det köket kvar. Oftast har vi ganska undanplockat där så går ganska fort att städa. 
 
Men först ska jag åka och hämta Daniel som slutar om några minuter <3 Sen ska vi betala räkningar, bilskatten den här månaden :(
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0